Skidtestarhelg Tandådalen

Hej!

Nu har jag nyss kommit hem ifrån skidtestarhelgen i Tandådalen! :)

Det har varit en riktigt kul helg men kall.. Termometern har stått på mellan minus 10 till 16 grader och vinden har blåsit konstant.. Men det finns inget dåligt väder utan bara dåliga kläder som man säger, och jag har faktiskt inte frusit alls mycket under helgen! Tack vara min tjocka och goa dunjacka :)

Jag kom upp till Sälen i torsdags med Thomas och stannade där tills Söndag eftermiddag. Vi bodde på fjällhotellet där jag hade vunnit boende sen AquaJam! Vi hade ca 50 meter till pisten med nedförsbacke, så var bara att ställa sig på skidorna på morgonen och dra ut :) Lyx!


Ena kvällen på helgen såg det ut så här :) Det snöade och var mysigt


Thomas tyckte det var kallt med 15 minusgrader och vind.. Men som tur är så var han glad ändå! :)


Eftersom det var så kallt så var Tandådalens Wärdshus välbesökt för kaffepauser! :)


Här är vardagsrummet i våran lägenhet på Fjällhotellet! :) En perfekt lägenhet var det!


Köket med diskmaskin :D = LYX! (för en student som mig)


Nu ska jag ta och plugga lite matte, för imorgon ska jag ha delprov i Matte C... Wish me luck!

Ha det, pusshej!

/ Emma

Winter Jam

Hej!

Igår kväll kom jag hem ifrån en helhelg ifrån stockholm! Eller ja, åkte dit på lördag morgon och kom hem söndag kväll. Så man kan väl säga att det var ett snabbvisit!

Jag åkte dit med Victor, som är min bästa barndomsvän. Therese, som är min gamla sambo härifrån Malung förra året, och samt Johan, som går i skolan här i Malung med mig nu :) Så var ett litet gäng i min lilla bil som gav oss iväg mot östra Sverige och dess huvudstad Stockholm tidigt på lördag morgon!

Jag var sådär pigg när jag och Johan åkte ifrån Torsby klockan 6 på lördagen efter bara några timmars sömn (eftersom jag varit på idol kvällen innan) för att åka och hämta Therese och Victor i Karlstad. Vi kom fram till Stockholm efter lite om och men och vårat nästa uppdrag var att finna en parkering. Vilket visade sig vara svårt...


Vi letade och letade efter parkering och så kom vi hit, östermalmsgatan


och på denna fina gata fick jag göra min livs första fickparkering i mitten av stockholms stadstrafik! Tur att jag har en liten bil :)


Tog ett tag till innan vi hittade till stadion, men Johan blev glad när vi fann den :D


Han blev ännu gladare när han fick 15% på junkyard plus att han hade en godispåse! Lyckligaste ungen i hela världen :D


Ser ni kudden som det står stadium på, och den där killen i tornet med grön jacka? Därifrån hoppade jag, Victor och Johan... Tro mig, det ser mycket lägre ut ifrån backen!



Hoppet under snowboardfinalen :) Blev riktigt sugen på att hoppa det..


Hoppet under skidfinalen! Åkarna körde sjuuukt bra :) Langade stora dubbelcorks till botten av landningen som de stompade! Man blir förbluffad hur jäkla duktiga de är som kör!


Senare på kvällen vart det utgång med de här två :) Var riktigt kul! Och på Söndag eftermiddag efter lite strosande i stockholm åkte vi hit till Malung.

Nu ska jag ta och kolla lite på OC (en tvserie), som jag har fastnat lite i... Men imorgon tror jag det får bli en pluggdag :)

Ha det, pusshej!
/ Emma

Idol i Karlstad

Thjupp!

I fredags så var jag på Idol i Karlstad. Mamma bjöd med mig och vi fick en trevlig kväll nere i Karlstad på Löfbergslila arena med en massa bra sjungande idoler! :) Det enda som fick en på lite dålig stämning var bussen utan värme med vinden som blåste rakt igenom den, men inget som man inte kan hantera i alla fall...


När vi kom dit, lite sent, så mötte vi den här bilen som stod parkerad framför entren! Idol-feeling


Mamma på bilden framför scenen :)


Vi hade riktigt bra platser ganska långt fram på parketten! Jay var bäst på hela kvällen! :D


Här är det Olle ifrån Gotland som duellerar mot Andreas för att få stanna, och han klarade det :) Vilket jag tyckte var rätt!

Sjukt kul kväll :) Kul att se hur en tv-produktion och direktsändning går till!


Här är Jay Smith med hans andra låt Like A Prayer, Madonna. Den här var ett riktigt mästerverk live, vilket inte riktigt kommer fram via tv rutan tycker jag. Men fortfarande, sjukt bra! :D Bäst på hela kvällen, enjoy!

Ha det, pusshej!
/ Emma



Magiska vinter

Hej hopp!

Bara så ni vet är jag glad :) För det har tagit och blivit riktig vinter ute! I alla fall här i Malung... Just nu är det tio minusgrader och ca 2 dm snö, kan det bli bättre? :D

Jag var uppe och åkte lite i torsdags och lördags i tandådalen och shit vad det är underbart nu när det verkligen känns att vintern är här. Lång väntan har det varit men nu jäklar behöver man inte vänta längre!

Bilder från i torsdags:


Mattias tog en fin egobild på sig själv när vi åkte upp på eftermiddagen till tandådalen. Vi åkte dit direkt efter en föreläsning som Völkl haft i Lindvallen som var riktigt sweet där vi bland annat fick se nästa års skidor :)


När vi väl kom upp var det helt magiskt vackert! VINTER <3


Snö snö snö snö snö = puder.. :D


En fin liten egobild till fast den här gången så är det både jag och mattias :) fråga mig inte vilken vacker? min jag gör... ;)


Vita fina granar i Tandådalen, 11 november


Fint ljus vart det senare på eftermiddan och här chillar Alex lite :)

Var även upp en sväng till tandå på lördagen och då hade de öppnat Big Air Arena :D Hoppet var ganska stort, ca 10-15 m platå och det var helt okej skönt :) Tränade lite cork 7:or och kände hur det var att hoppa igen! Har tyvärr inga bilder därifrån.. då jag glömde min kamera i lägenheten.

På torsdag bär det upp igen och jag längtar som tusan! :)
Men först, blir det nationellt prov i svenska imorgon bitti, så jag lär nog sova nu!

Ha det, pusshej!
/ Emma



Winter

Hej!

Ett tag sedan jag uppdaterade nu, förlåt för det.. :/ Men varit mycket på senaste tiden. Ska t.ex. upp på en träff med Völkl imorgon i Sälen och sedan har vi svensknationellt prov på fredag, så finns allt saker att göra!

Vet ni!? Snön har äntligen kommit till Malung! Det har snöat under natten och dagen och är drygt 1 dm ute nu! Riktigt jäkla kul är det och hoppas jag hinner åka lite skidor imorgon när jag ändå är uppe i Sälen :) Kanske blir lite "pow" shredd om man har tur!

Var även upp i Tandådalen i tisdags, alltså igår, och körde lite. De har nu bytt ut sin rail-line lite och den lekte jag, maxi, hebbe, hjalle och jekub runt på. Fanns även en massa roliga knölar att jibba runt på!
Big Air Arena stängde tyvärr för två veckor sedan när det vart varmt men hoppas att de drar igång den snart igen :) Verkar ju lovande nu när snön kommit!


Det var kallt, men riktigt mysigt i tandådalen igår med ca 8 minusgrader på toppen och 6 i dalen :)


Shreddin' some boxes and rails! De hade bytt ut ett smalt räcke mot ett lite bredare samt en tjock box mot en flat-down box :)


Under lunchen så tände vi en liten brasa, mysigt värre i vintervädret!


Hjalle var dock så "iggy" att han käka en glass


Big Air Arena är på G! Här sprutar de snö i landningen


Och så här ser det ut i Malung just precis nu utanför skolan, MUMS! Jag älskar snö :)

Nu ska jag brumma hem försiktigt med min bil i snövädret sen blir det nog plugg ikväll

Ha det, pusshej!
/ Emma


Völkl.com 8848 Altitude Clothing Hestra Gloves Scott Sports Rm Reklam & Tryck Hovfjället Toppen i Värmland

RSS 2.0