Börjar bli pirrigt

Hej!

Nu börjar det dra ihop sig till att jag åker till Laax i Schweiz. Drar iväg till Göteborg på söndag morgon och flyger då ner till Zurich med ett byte i Köpenhamn på vägen :) Det läskiga är att jag flyger ner själv! Men det går nog förhoppningsvis bra då jag ska träffa Maria Bagge där nere och bo med henne och hennes kompis.

Startlista till tävlingen kan ni finna här:
http://www.laax.com/freeskiopen

Kollade in den nyss och märkte att det bara var jag och Maria ifrån Norden då Nina Rusten, som egentligen skulle vara med ifrån Norge, inte kan vara med då hon har skadat knät :/

Tre dagar irad har jag varit i Kläppen nu och det har varit riktigt fint :) Har tränat på lite cork 7:or och börjar sätta dem nu så kanske blir någon sådan på tävlingen nere i Laax!

Med ett litet tags frånvarande med bilder så får ni några stycken nu! :)



Linus Schedvin som droppar första i Kläppen svarta v.6


Johan Weller v.6 i första svarta i Kläppen


Bra väder har det varit på sistone! :)

Lite bilder från när vi fotade i Kläppen med 8848;


Nu ska jag hem och packa väskan för att imorrn drar jag till Torsby! :)

Ha det, pusshej!
/ Emma

Fartfylld vecka!

Hej hopp!

Nu är jag tillbaka till min kära blogg igen efter ett tag. Har nämligen haft fullt upp den senaste veckan och inte haft tillgång till dator. Men nu ska ni se att det ska komma upp lite inlägg igen! :)

Det jag har haft för mig är att jag har varit i Stöten och Åre under v.7 så har varit mycket resande.

Stöten:
Ja kom till stöten förra söndagen och skulle dit för jag hade fått erbjudande att jobba som skidlärare eftersom de hade kort om folk v.7. Tackade inte direkt nej då det ganska enkelt gick att ta ledigt ifrån skolan och erfarenhet är det aldrig fel att ha. Det var jag och Hebbe ifrån skolan som for dit då vi var de enda som hade skidlärarutbildning. Han gick steg 1 & 2 nu i höstas och skistar och jag gick min steg 1 kurs i Åre på freerideveckan förra våren.
Det var väldigt läskigt de två första dagarna nör jag jobbade då jag inte riktigt visste hur jag skulle gå till väga när man skulle lära danska barn att åka med plog och svänga. Men man lärde sig "Isvaffel"(glasstrut) och "Drei"(sväng!) ganska fort så visst var det shaut (kul)!
Bodde hos två andra tjejer under veckan, Jossa och Hanna, Jossa var praktikant och Hanna var där från SCOTT skolan och jobbade/praktiserade lite hon med.

Veckan försvann snabbt och på fredan så var det dax att dra iväg till Åre!

Åre:
Vid 4 tiden på fredan då jag och Hebbe slutade så kom Perra med en fullastad minibuss och plockade upp oss i Stöten för att fara iväg till Åre för att vara med på The North Face Ski Challange. Vi var 9 stycken i bussen så var ganska knökat! Jag, Per Edvall, Niklas Granlund, Alexander Hebbe, Micke Persson, Adam Reivant, Linus Schedvin, Filip Norre och Viktor Schotte.
Jag, Micke och Linus bodde på Brattlandsgården som ligger ca 15 min utanför Åre. Så på lördas morgonen så for vi iväg vid halv 7 på morgonen, eftersom det var den enda buss vi kunde ta, och det var svin kallt ute (-20 och halvt storm)! När vi kom till Rödkullen så visade det sig att inte några liftar i hela Åre gick förutom några barnliftar och bräckeliften (parkliften), så tävlingen blev inte riktigt som planerad...
Istället för hopp session den första tävlingsdagen så fick vi raila. Var rätt kul men lite för lång väntetid mellan sina två åk så man frös riktigt ordentligt! Det gick sådär för mig på railsen, men ändå helt okej så var nöjd efter dagen.

På söndagen hoppades vi såklart på bättre väder när vi skulle köra freeride delen av tävlingen, men... Det var inte bättre väder, det var ganska exakt likadant som dagen innan förutom att det var lite kallare. Men upplägget blev som så att vi drogs upp för en backe med skoter eftersom liftarna inte gick denna dag heller och sedan körde vi ett freeride åk ner för en backe med några pucklar i. Hade tur eftersom tjejklassen startade ganska tidigt och vi(vi var 2 tjejer i tävlingen) behövde inte vänta så länge.

Vid ett tiden så var det dags för prisutdelning och jag vann min klass :D Men både jag och Lisa gick vidare till Val Thorens nere i Frankrike 25-29 mars! :)
Maximilliam Smith i min klass gick också vidare och tror även att Niklas Granlund ifrån skolan fick wildcard pris och får också följa med ner till France! :)







Håller nu på att leta flygresa till Laax, för ska iväg på European open på söndag! Oj vad tiden går fort :)
Skriver imorgon igen då jag kommer hem ifrån en åkdag i Kläppen!

Ha det, pusshej!
/ Emma

Puder dag!

Idag så har jag nog upplevt en av mina absolut bästa puderdagar i mitt liv, hitills i alla fall! :)

Det dumpade ner snö i onsdag natt och på dagen på torsdag så det var ca 3 dm i Malung, men det var ännu mer uppe i Sälen! :)

Vi var i Tandådalen / Hundfjället med skolan och körde hela dagen! :) Jag, Micke, Viktor och Filip fann ett riktigt smultronställe borta vid solbacken i Tandå och där var vi större delen av dagen!
Fick för första gången uppleva en känsla av "riktigt" puder. Så man kunde pumpa så där som man bara har sett på film förr! För var lätt över en halv meter på sina ställen eftersom det hade blåst dit snö.

Bilder:


Micke och Viktor i en snöig slänt vid Solbacken, Tandå!



Ser ni han? Jag fick då en chock när jag upptäckte att han stod där! :)


En bild på Jakob när han hoppade i onsdags i Kläppen! Var en rolig dag :)

Ha det, pusshej!
/ Emma


Völkl.com 8848 Altitude Clothing Hestra Gloves Scott Sports Rm Reklam & Tryck Hovfjället Toppen i Värmland

RSS 2.0