Strawberry swing

Hej!

Idag satt jag kvar lite extra länge i skolan och fixade iordning lite skolarbete som jag länge haft släpande, kändes skönt att få det ur världen. När jag sedan skulle dra iväg hemåt var det lite småkyligt ute, mössa och vantar på, vintern är på väg. Solen sken och livet lekte på färden hem. Nägra gnäggande hästar och coldplay i öronen och dagen var gjort :) Inte ofta man känner sig så lycklig


Strawberry swing och Lovers in Japan (aucustic version) + cykla i solen är mums :)

Ha det, pusshej!
/ Emma


Bajsrörshredd

Hej!

Nu har det fina röret på kullen kommit upp på Fällen iår igen, fast i år med ett mycket bättre rör som våran kära ungdomsgård 747:an har handlat in tillsammans med skolan. Har varit där och kört två dagar irad nu och det är riktigt kul :D

Här kommer lite bilder från igår:


FIn liten setup som Felix och Jakob har snickat ihop, händiga killar! :)


Geggamojja är det i backen hela dagarna i ända, kolla Norres fina rygg! :)




Man ska inte räkna med att komma hem ren och lukta gott :)


Adam blev lite opeppad ett tag, men han fick sina tankar på DiLeva...


Och det är klart att det hjälper!


Kalle åker lite på röret :) steeze


Bolojandro lärde sig att köra lite bil också, händer mycket på Fällen :)

Nej nu ska jag hoppa i duschen för att sedan plugga lite :)

Ha det, pusshej!
/ Emma

Hintertux - 13 dagar

Hej!

Om 13 ynka dagar så är jag Hintertux :D Om 14 dagar så står jag nog väldigt nöjd nere i parken och pustar ut efter en dags åkande. Jag längtar som aldrig förr och ska bli ett riktigt äventyr att få uppleva att åka skidor innan den riktiga säsongen i Sverige drar igång, det blir första gången någonsin för mig! :D


Parken när den höll på och byggs! :D Hintertux är på G! (bilden från Dowdays facebooksida)

Just nu sitter jag i skolan och ska skriva på min fina historia uppgift, det går sådär. Är lite distraherad av skidresan men ska snart försöka fokusera... Tänkte bara dela med mig lite av mina tankar till er först :)

Ikväll blir det session vid summersetup'en vid kullen, ett rör, en matta och massa såpa! Tänka vad man kan göra roliga grejer av lite saker :) Bilder kommer upp inom kort!

Ha det, pusshej!
/ Emma


Frosten kommer

Hej!

Nu ska jag dela de glada nyheterna med er! Jag, Olle, Hebbe, Alex, Linus, Maxi och Felix drar till Hintertux om 2,5 vecka! Den 9 oktober åker vi iväg och kommer hem den 18 :D Kommer bli sjukt kul att få tillbringa en vecka på en glaciär med dessa sköna människor. Längtar sjukt mycket!
Det är i alla fall helt bestämt att vi åker, för bokade nyss flygbiljetterna. Så det betyder no turning back!


Frosten har kommit!!! Och till helgen så har de spått den första varningen för snöfall i Sälenfjällen :D Det betyder att vintern är på g och ingen är gladare än jag!


Sköna vägen till skolan imorse med riktigt fint väder!


Mina kära sambo lisa-fis!

Ha det, pusshej!
/ Emma

Pluggkväll

Hej!

Idag tänkte jag ta en pluggkväll, men icke. Man finner så himla mycket annat att göra som tvätta, laga mat, fixa med sponsorer, sälja skidor, handla... Men nu ska jag snart sätta mig ner och plugga lite i alla fall! :)



Helgen som jag inte skrivit om ännu var riktigt kul och lärorik. För i fredags (om det nu räknas till helg?) så var jag ner till Borås och hälsade på 8848 Altitude på deras huvudkontor. Fotade och filmade lite med säsongens grejeroch pratade igenom hur vårat samarbete skulle se ut för kommande säsong. Alltid lika kul att vara där och se hur allting är i fullfart och träffa alla trevliga folk :) Ska bli riktigt kul att samarbeta med dem även den här säsongen!

Sedan var det ju val i söndags. Tillbringade valvakan hos farmor & farfar och hade det mysigt med fruktgodis och trevligt folk! Vet inte om resultatet blev så bra för Sverige och vi får väl se vad som händer framöver, förhoppningsvis klarar de ut det bra politikerna :)

Nej nu ska jag plugga lite som sagt var!

Ha det, pusshej!
/ Emma

Flowrider

Hej!

Imorse vaknade jag klockan nio efter att ha sovit riktigt, riktigt skönt hela natten! Var urtrött igår kväll och gick och la mig hyffsat tidigt, runt 11 tror ja. Det första jag försökte göra var i alla fall att ringa upp till Lindvallens reception. Tog mig en halvtimma att komma fram men sedan kunde jag boka en tid för 3 personer på flowrider (surfvågen på Experium) kl 13.15. Ringde Håkan och tog ledigt ifrån våran enda geografilektion idag, vilket som tur var lungt och 40 minuter senare satt jag Maxi och Hebbe i bilen på väg upp mot Sälen! :)


Hebbe utanför Experiums portar. Väl innanför väggarna så var det riktigt fint och fräscht! Blev lite paff då jag inte är van när allt ska vara så snyggt designat och påkostat. Nästan värt att åka dit bara för att se hur det ser ut!


Sveriges enda "surfmaskin" i sitt slag och den sprutar 2000 liter vatten i sekunden! :)

Var riktigt kul men sjukt svårt att lära sig stå och svänga ordentligt, vilket jag inte riktigt kan ännu, men några svängar vart det ändå till slut i denna inomhusvågen! Fast ett par timmar kvar tills man kan börja göra tricks antar jag... :) Fast är verkligen något jag kan rekommendera, och särskilt nu när det är lågsäsong och lite billigare, Kostade 250:- per person/timme med instruktör!

Nu ska jag ta och sova tror ja, fast först jag ringa pappa och fråga hur man startar en enskild firma!

Ha det, pusshej!
/ Emma

Mârten + 50 år

Hej hopp!

Helgen har bestått av festligheter och lite sömn. I fredags var jag Thomas och Therese på Mârten och dansa och åkte karuseller, riktigt kul hade vi! På lördagen var jag i Karlstad och firade min moster som hade fyllt 50 år. Var coolt kalas med mycket händelser och folk :)


Suuupergod tårta serverade de på 50-års kalaset

Imorgon ser det ut som det blir en tripp till Experium i Sälen för att prova på "flowrider", alltså deras surfmaskin. Det hänger lite på hur mycket det kostar då det inte riktigt får fram på hemsidan deras. För om det blir för dyrt så kommer tyvärr de som sagt ja nu backa ur eftersom vi ändå är studenter... Men hoppas i alla fall att det blir av :D

Nu ska jag ta och sova och sova igen min tappade sömn!

Ha det, pusshej!
/ Emma

Aquajam 2010

Hej!

Vart lite seg med att ladda upp detta inlägg men det beror på att jag har lite extra folk i min lägenhet denna vecka :) Först så bjöd jag hit Thomas, min pojkvän och sen så kom Therese, min förra sambo på öväntat besök. Så haft lite fullt upp och bloggen har fått luggit lite i skuggan!

Aquajam i Orsa var jag i vart fall på i helgen som var och det var riktigt, riktigt kul! Skönt folk, kallt vatten men fint väder. Jag Olle, Maxi och Mattias bilade ner med min lilla bil ner till Orsa på lördagsmorgonen. Kom dit vid 10 tiden efter att ha tagit en frukostmacka på "Donken" :) Kvalet skulle börja vid 11 men blev lite förskjutet då alla som skulle vara med drog sig lite från att hoppa i vattnet. Väl i vattnet fick man en smärre shock! Skulle tro att det låg runt 10 grader ungefär så var riktigt kallt. Men hoppen efter det gick bättre och trots att man frös hela dagen så var tävlingen riktigt kul med ett bra upplägg!

Var nöjd efter dagen, men frusen och gick hem som segrare ur damklassen. Men det var absolut inte utan motsånd. Var två riktigt duktiga tjejer med och en av dem gav mig en riktig fight. Fick till och med hoppa om i finalen då domarna inte kunde bestämma vilken som skulle gå hem med segern. Kvällen blev också lyckad och tror de flesta hade kul!














Frukosten dagen efter, mums! :) Stort tack till Olle som fixade mat och boende oss!
Nu ska jag gå och äta kvällsmat och mysa med Thomas :)

Ha det, pusshej! / Emma

Peppladd

Hej!

Efter mycket om och men så bestämde jag mig idag för att jag åker till Orsa imorgon för att vara med på Aquajam! Det är en vattenhoppstävling och jag undrar lite hur kallt det kommer vara i vattnet. Det har sedan vi börjat skolan varit riktigt kallt på nätterna och vattnet är nog inte det skönaste att landa i imorgon... Men som tur är har jag en våtdräckt så hoppas att den skyddar lite! Trots att det kommer bli riktigt kallt är jag rätt pepp så det blir nog kul. Hoppas bara det är ngn mer tjej än jag med, blir roligare då :)



En bild från Aquajam ifjol, var riktigt kallt men kul! :)

Titta in på 8848 Altitudes nyuppdaterade hemsida också med alla vinterns nyheter! :) Riktigt snygga saker till iår är det!:  http://www.8848altitude.com

Nej nu ska jag gå ner och hämta tvätten och sen ska jag peppladda inför morgondagen med lite fruktsallad och prisonbreak! :D

Ha det, pusshej!
/ Emma

BIL :D

Hej!

Blev en lång dag igår! Först teater i Sunne, åkte mot Malung men bestämde mig för att hoppa av i Torsby. Väntade på att pappa skulle sluta jobbet och sen drog vi ner till Karlstad. Kollade på en Audi A3 som inte var i ett sånt fint skick. Fick problem med pappas bil när vi var på väg för att kolla på en bil till så vi var tvugna att stanna på en mack. Men det visade sig att det var i alla fall lugnt att köra med. Körde till nästa bil som vi skulle kolla på, en Peugeot 206. Provkörde den och bestämde oss halv 11 på kvällen (som klockan då hade blivit) att vi skulle köpa den! :)









Peugeot 206 GTI - 2001
12 000 mil, 136 Hk

Nej nu ska jag vara social mot Tim och Logi som kom och hälsa på :)

Ha det, pusshej!
/ Emma



Völkl.com 8848 Altitude Clothing Hestra Gloves Scott Sports Rm Reklam & Tryck Hovfjället Toppen i Värmland

RSS 2.0