2 veckor och 3 dagar

Hej!

Våren har kommit med stormsteg och med nyklippt gräs i helgen och en liten glad busig valp så kan man inte vara annat än lycklig! Plus att jag har en super pojkvän :D
Skolan börjar lida mot sitt slut också och alla lärare drar sista rushen nu med inlämningar och prov kors och tvärs. Så det gäller att inte ligga i lä för då är man snabbt efter :/ Idag som t.ex. har jag pluggat HELA eftermiddagen med matte, eftersom vi har Nationellt Prov B imorgon. Men känns bra så hoppas på att det går bra :)

Bilderna kommer senare :/ Publish verktyget ville inte riktigt sammarbeta med mig nu...

Ha det, pusshej!
/ Emma

Vovve

I Fredags så åkte vi till Forshaga och hämta våran nya lilla portugiskiska vatten hund, Nelly!





Ha det, pusshej, Flushed Away!
/ Emma

No more Les Deux Lac's time

Nu!, har jag lagt skidorna på hyllan för denna säsong... :/ Eller i alla fall så mycket så att det inte blir något mer lift åkande förens nästa säsong. Vi kanske ska upp till Kläppen på fredagarna fram till skolavslutningen och raila lite.
Helgen har vart superkul och den har vart som så:

I fredags var jag Hebbe, Felix och Jakob och railade uppe i Kläppen. Det var superfint väder och vi bärde fram en box och shreddade lite! Jag lärde mig ganska mycket den dagen så var super kul, alltid lite roligare när det går bra att åka :) Men tror att det skulle vart lika kul och det hade gått dåligt också för var riktigt skönt! Det enda som var lite mindre skönt var att man fick gå upp till parken och hajka hela dagen, men det var bara bra träning :)


Jakob påväg upp till den nu mer stängda parken i Kläppen. Men det var fortfarande riktigt mycket snö kvar! :)


Stekar Hebbe!

Lördagen var det tänkt att jag skulle till Karlstad och kolla på Thomas när han spelade med sitt band, men så blev det inte. :(
Istället så drog jag upp till Tandådalen och åkte lite på deras parkavslutningshelg! Och även där var det superfint väder så trivdes som fisken i vattnet med slasket och solen. Till och med hoppet höll riktigt bra trots att det var varmt, och jag körde lite hopp med olle och co. Det enda som var segt var att det var en sjukt lång liftkö... Så åkte inte så många åk den dagen, men men, var kul ändå! :D


Parken var super fin på lördagen i Tandådalen och de skulle lätt kunna ha den öppen några veckor till utan problem. Var inte ens svart i backen :)


Mycket folk var det och liftkön var lång i solen. De hade plockat bort ganska många byglar på ankarliften till hjälpen också så man stod lätt 20 minuter varje gång man skulle ta ett åk, men var värt det!

Söndagen var jag hemma och tog det lugnt och fick se Thomas en sväng också :)

Nu ska jag plugga!

Ha det, pusshej!
/ Emma

Bella Bus


Bella Bus (till vänster) och hennes brorsa leker runt i trädgården hemma i Forshaga. Snart så får vi hämta henne, nästa fredag! :D

Verkar som det blir Bella efter mycket om och men med namnförslag. Tyckte inte om det först men blir bättre och bättre när jag bara fick tänka lite på. Vovven ska mestadels bo hos syrran! :) Men hoppas den får komma på besök någon gång under sommaren i alla fall.


Vädret i Malung blir bara konstigare och konstigare! Tisdag så snöade så att det blev vitt, sedan smälte det. Onsdag morgon var det vitt när man vaknade igen och sen smälte det under dagen och på kvällen så kom det sedan mera snö. Klagar inte på att de kommer snö men det är ändå maj, så man borde tycka att vintern är slut nu! :)

Imorrn är de nationellt prov i Engelska, del 2, Läs- och hörförståelse! Wish me good luck, hoppas att de går bra i alla fall. Senare under dagen blir det skidor i KLÄPPEN :D längtar!

Ha det, pusshej!
/ Emma



Völkl.com 8848 Altitude Clothing Hestra Gloves Scott Sports Rm Reklam & Tryck Hovfjället Toppen i Värmland

RSS 2.0