On the road again

Thjupp!

 

Vi är nu mitt uppe i våran roadtrip runt Nya Zeeland, och det här helt sjukt vad mycket vi får se! Det är dock lite svårt med internet här nere och därför blir bloggandet lite lidande. Men jag kan i vart fall säga att jag och Hebbe gör det här all in :) Vi lever i bilen, äter med vårt stormkök, har matlådan som tallrik, springer vandringsleder för att hinna se allt, duschar när vi får tillfälle till (4 dagar som värst hittills), skejtar, kollar rugby, klipper får, kör en jäklans massa mil  och har "our time of our life"!

 

Vi har nu åkt igenom hela sydön, kors och tvärs, tagit färjan över till Nordön och har precis åkt ifrån vårat Woofing ställe där vi i en vecka klippte får, slog undan tistlar och åt himmelsk mat mitt ute på den Nya Zeeländksa bygden :) Näst på tur är att utforska hela nordön och vi åker nu mot Auckland för att kolla på världens tredje största sportsarrangemangs final, Rugby mellan All Blacks och Frankrike!

 

En av våra mååånga sovplatser, någonstans mellan Runanga och Punakaiki, västra sydön, nya zeeland!

 

Många varma hälsningar från några retards på Mc'Dee's i Gisbourne

 

Ha det bäst, pusshej!


Nevis Bungy - 134 m

THJUPP!

Har idag, den 4:e oktober, checkat av en sak på min "100 saker du måste göra innan du dör" lista! Jag har hoppat Bungyjump! Och inte vilken Bungyjump som helst, utan en 134 meter hög sak i Queenstown, NZ - Nevis Bungyjump! Rädd var jag, men gjorde det de gjorde jag - och sjukt glad över att jag gjorde det, för det var en sjukt underbar och unik känsla! :) Om jag fick chansen skulle jag nog göra det igen, men dyrt är det, och kanske är det en sån sak som man bara gör en gång i sitt liv!

Jag var först ut utav mig, Hebbe och Felix. Var otroligt nervös, men när killen sa - 3 - 2 - 1 - GO!, då gjorde man de bara :D

Adrenalinpumpad jag efter jag gjort hoppet, galnaste känslan jag haft på ett tag! Tror jag hade emellan 5-6 sekunders fritt fall innan linan började sakta ner ens fall :)

Alexander var tvåa av oss, och han lånade min GoPro och satte på sin handled. Här skriker han en aning på den 134 meter vägen ner!

... Och här är han lite halvrädd? När han försöker vända sig med huvudet uppåt (genom att dra i en spärr vid fötterna)!

Felix var sist och gjorde det största hoppet av oss tre och ett riktigt snyggt dyk! :D

Om ni får chansen till att testa BUNGYJUMP, gör de!! Kanske är en sak man bara får chansen till att göra en gång i sitt lit, och jag är glad att vi gjorde de!

Imorgon åker Felix hem till Sverige och jag och Alexander börjar våran roadtrip, next stop - Catlins! Snart kommer det mer updates och bilder ifrån Milford Sound, som jag och Alexander besökte för någon dag sedan :)

Ha det bäst, pusshej!


Völkl.com 8848 Altitude Clothing Hestra Gloves Scott Sports Rm Reklam & Tryck Hovfjället Toppen i Värmland

RSS 2.0