Skidtestarhelgen, Bilder!

Hej hopp!

Igår fick ni läsa om att det var Oscar Wester som drog hem hela tävlingen igår i Tandådalen! Såg tyvärr inte hur han åkte i finalen men på kvalet åkte han bra och jag tyckte nog att det var den rätte som vann :) Tyckte däremot att de kunde ha tagit med några andra ifrån kvalet, men men. Det är en bedömningssport och det får man leva med.

Lite bilder från igår kommer här:


Så här såg backen ut när jag och pappa kom upp i bilen vid ca halv 10, lite trist och grått.


Det var full fart i backen och nästa alla skidmärken var där för att visa upp sina varor, även Head och 8848 som jag kör för! :)


Anmälning till tävlingen var kl 13.00 och det var lång kö. Det var många som inte fick vara med som inte hade föranmält sig för fanns bara 50 platser i varje klass (skidor/snowboard), vilekt var lite tråkigt.


Inrunnet såg ut så här, och det snöade nästan hela dagen! :)


Per Fernvik drar på ett snyggt trick i tävlingen och gick även vidare till finalen lite senare :) Grattis till han!


Jag som gör en 540 mute :) På min andra 540 som jag gjorde krashade jag och gjorde en faceslam i landningen. Spräckte läppen lite lätt men var ganska lungt ändå! :)

 
Målfållan och jag med skidbacken som bakgrund.


Backen var ganska hård och isig på morgonen men på eftermiddan/kvällen blev det ganska mjukt och blev puckelpist längst den branta delen. Men var riktigt kul att köra! :D


De dekorerar fint i Tandådalen över jul, förstå hur många lampor det är i det där trädet? :O Det var kanske 5 sånna träd, så de lär ha lagt ner en hel del tid på det. Men fint blev resultatet :)


Så här såg skidbacken ut när vi lämnade den :) Märk att de sprutar snö uppe till vänster, första gången på flera veckor :D

Så såg det ut och dagen var riktigt kul :D Hoppas på att det blir kallare nu framöver så det kan bli lite mer snö! Nu ska jag snart gå och sova för jag ska upp till Malung imorgon bitti. Bussen går 06.15, jippie! Så lite sömn kan behövas :) Natti!
Tack för en fin helg Thomas :) <3

Ha det, pusshej!
/ Emma


Snabbt om skidtestarlördan -> mer imorgon

Hej hopp, kom nyss hem ifrån Tandådalen, övningskörde ända hem till Torsby! Tar lite snabbt info om dagen, för är sjukt trött. Kommer lägga in bilder och lite mer information imorgon :)

Det gick bra att hoppa, körde 3:or och 5:or! Men det funkade inte så bra att lande 5:orna idag :/ först på träningen gick det bra men sen på tävlingen så löste skidan ut. Gick i alla fall inte till final men var riktigt skojj! Hade nästan redan ställt in mig på det eftersom det inte var någon tjejklass. Tyvärr så var det ingen ifrån min klass som gick vidare heller.

Topp 3 på finalen sedan vart de här!:
1:a Oscar Wester
2:a Kim Boberg
3:a Oscar Harlaut

Men nu ska jag dra och sova lite :) Sjukt trött! Kika in för lite bilder imorgon!

Ha det, pusshej!
/ Emma

Skidtestar helg i Tandådalen, Fredag

Kom hem ifrån skidtestarhelgen i Tandådalens första dag halv 8 ikväll och det var en riktigt rolig dag. Vädret var dock inte på den bästa sidan utan det växlade mellan regn, isregn och snö. Men det posetiva var att Big Air Arena var öppet så man kunde hoppa! Det hade tidigare varit lite osäkert om de skulle köra hoppet idag eller om de skulle ha det stängt och spara snö till imorgon Lördag för tävlingen som är då.


Backen uppifrån, det var som att köra puckelpist med 1 meter höga pucklar! Men var faktiskt riktigt kul! :D


Ta en lång lunch på värdshuset är nästan en av de bästa sakerna med åkdagar!

Imorgon är det tävling och jag är ganska nervös! Första tävlingen för säsongen och det har gått sisådär att hoppa. Kan väl inte förvänta mig allt för mycket av försäsongen men hoppas det går bra imorgon. Tror jag ska köra ganska säkra trick och satsar nog på 540:s först och främst. Om man nu kan kalla dem "säkra trick" för mig men de sitter oftast i alla fall :) Sen kanske jag testar något nytt som kanske cork och 720/900 :)
Tror inte det kommer vara någon tjej klass och vet inte om de kommer vara någon tjej förutom jag som kommer att tävla, för dem jag har pratat med har varit osäkra och fick se om de skulle vara med. Men men, jag är med för att det är kul och det är bara att köra! :D

Så "Wish Me Luck Tomorrow", och läs bloggen imorgon för att se hur det gick! :)

Ha det, pusshej!
/ Emma


Inför skidtestar helgen

Gjorde en snabb intervju med Micke P ifrån Torsby i Datasalen:

Intervjuare: Maximilliam Smith

Hej, vad händer i helgen?
Det är skidtestarhelg i Tandådalen!

Vad innebär det för dig, vad händer?
Jag ska bo hos Grisen och vi ska åka skidor på dagarna och sova på kvällarna.

Inget extra som händer nu när det är skidtestarhelg, träffa nya människor, testa skidor?
Ja det gör det väl! Jag ska testa några skidor om jag får lust och kolla på coola idioter som hoppar och railar.

Vad ser du mest fram emot?
Själva tävlingen som är på Lördagen, för det ska bli kul att se på när alla shreddar sönder!

Varför kommer du att vinna?
För att jag kommer nog inte vinna, kan bli svårt från sidan...!

Så du kommer vara sämst på test och bäst på fest då alltså?
Haha oja, så kan man säga det!

Micke P var ganska kortfattig i sina svar och här får ni vad SM vinnaren ifrån Göteborg, Maximilliam Smith skulle ha svarat på dem!


Intervjuare: Emma Dahlström

Hej, vad händer i helgen?
Ahh jag är så sjukt stooked, det är skidtestarhelgen i Tandådalen!!

Vad innebär det för dig, vad händer?
Jag kommer ha sjujkt kul! Träffa nya människor och festa en del, åka galet mycket skidor och filma lite på mitt nya egna projekt Milliam Edit by Scott!

Inget extra som händer nu när det är skidtestarhelg, träffa nya människor, testa skidor?
Nej, jag har redan de bästa! (Scott P3)

Vad ser du mest fram emot?
Att åka skidor med alla sköna polare som kommer upp!

Varför kommer du att vinna Big Air Tävlingen?
För jag kommer att ha roligast!

Så du kommer ha din roligaste helg någonsin då?
Absolut och jag ska försöka förgylla din också!
Men nu måste jag dra! Ska göra prov :)


Ha det, pusshej!
/ Emma


Eftermiddagsrail i Lindvallen

Idag så började dagen med att jag försov mig till Tyskan. Så jag skyndade mig upp drog på mig kläderna och var i skolan ca 10 minuter senare. Stressigt värre blev det, men lektionern var ganska lugn så missde inte så mycket. :)

När vi satt i matsalen och åt lunch efter att vi hade avslutat våran Naturkunskapslektion så kom vi på att vi skulle upp till backen och åka lite. Så det blev stressigt igen eftersom då var klockan 12:10 och bussen går 12:40! Så det var bara att skynda sig hem, kasta på sig alla grejer och gå ut till bussen! Som tur var hann alla som skulle med vilka var jag, Dennis, Viktor och Jakob :)

Bilden är lånad ifrån skistar:s hemsida och såhär såg det ungefär ut idag :) Fanns ca 10 rails!

Åkningen gick sisådär idag för mig och det enda nya som jag gjorde var en switchup på en flatdown box. Blev heller inte så lång åkning då vi kom upp till backen runt 14.00 och åkte hem 15.30 :) 1,5 timma upp i buss och lika lång tid hem igen ger alltså 3 timmar bussåkning för 1,5 timme skidåkning!  Men det var det lätt värt :D

 

Vädret var som vanligt inte så bra, det regnade och var ca fem plusgrader. Så nu har det alltså regnat i en dryg vecka och man undrar lite när det ska komma bra väder. Men nästa vecka så har YR.no lovat ut kallare väder så hoppas att det stämmer!! :D

 

Ha det, pusshej!

/ Emma


Tar det aldrig slut på dåligt väder?

Åkdag idag igen i fina Tandådalen :) Dessvärre var det regningt och idag riktigt blåsigt. Så man kunde inte hoppa den stora kickern utan fick hålla sig till den lilla. Trots vädret var det en riktigt rolig dag och lärde mig lite nya trick som 540 mute och switch 720 :) Gjorde bara switch 7 en gång och den var ganska okontrollerad men satte det i alla fall och är ganska glad för det eftersom det var första gången för mig :D

Här är lite bilder från dagen:


Fick mina kläder ifrån 8848 igår och så här ser de ut :) Min outfit för 09-10!


Jakob Lundberg körde bra idag och gjorde 1080 i lilla kickern! :)


Olle Ericsson gör en variant mellan cork och flat 720 :)

Nu har det regnat i Tandådalen hela veckan och man ser ganska kraftigt att det har blivit mycket mindre snö sen i tisdags då jag var där senast. Det skulle tydligen fortsätta att regna enligt yr.no:s prognos även nästa vecka, i alla fall måndag-onsdag. Sedan ska det bli kallt om det blir som spått och det kommer betyda att det kommer vara en riktigt isig skidtestarhelg! Kommer nog vara ganska läskigt att hoppa då om det blir blankis i landningen. Så man får hoppas på att det dumper ner lite snö så att det blir mjukt :)

Nu ska jag strax hem till Torsby och imorgon blir det tv-kväll med Winter Jam live från svt 2! Det börjar kl.17 så missa det inte :D

Ha det, pusshej!
/ Emma


Regn i Tandådalen Big Air Arena

Idag tisdag så tog våran klass ledigt ifrån de två lektionerna vi hade i skolan och drog upp och åkte istället! :)
Dagen började bra med att jag försov mig och vaknade 20 minuter innan bussen skulle gå, snabbade mig med att kuta runt i huset och leta reda på alla saker som var utspridda överallt och som tur var så hann jag i tid till bussen innan den gick...

Väl framme i tandådalen så var det inte så bra väder. Det regnade och var runt omkring fem plussgrader, men om man ska se det positiva så var snön mjuk och skön och det var en bra dag för att hoppa på för det var ingen blåst heller. På tal om hopp så hoppade jag för första gången för säsongen idag och det var riktigt läskigt men var skönt att få ingång säsongen igen efter en lång hopp vila! Gjorde några 3:or och ett par 5:or, får se om jag trappar upp det nästa åkdag som är på fredag. Kanske blir någon 7:a :D

Här kommer lite bildet;

 

Till vänster; Filip drar en snygg 360 med japan


Kalle steezar sönder en riktigt snygg 720

 

Till Vänster; Kim Boberg var även där och körde med sällskap av bl.a. Simon Ericsson, de laddar kanske för Winter Jam till helgen? På bilden Kim Boberg
Till höger; Maximilliam


Avslutar med en riktigt fin bild som jag lyckades ta på måfå när jag skulle ställa in kameran. Det är Mattias i ettan som ska göra en switch 540 men hugger i kicken med nosarna på skidan och då ser det så här fint ut i luften. I min dator kallar jag bilden Påskkärringen, för erkänn att han är lite lik en påskkärring på bilden? :D

När man kom hem ifrån backen idag så var det att hänga upp alla kläder för jag var dyng blöt rakt igenom och det gick nästan och vrida ur dem vatten! Efter det fick det bli ett långt och skönt bad :)

Mina Poc googlar kom idag också :D Blev riktigt nöjd med dem, kolla in dem här, det är de rosa!
http://www.pocsports.com/products/lobes.asp

Ha det, pusshej!
/ Emma 


Första åkdagen fredag 13/11

Japp nu har vi haft den första riktiga åkdagen med skolan! Äntligen säger jag för vintern har jag längtat efter riktigt länge nu och nu står man äntligen på skidorna i backen igen!


Det var riktigt vitt i backen och så här såg det ut!

 
Högra bilden; Big Air Arena under byggnation som öppnade på lördan!


Killarna i liften, äntligen lift så nu slipper man att hajka längre!

Japp på tisdag blir det tandådalen nästa gång, fast då bara en halvdag eftersom vi har lite i skolan på förmiddan. Riktigt peppad för att åka för blir första gången som jag får hoppa i ett hopp igen och det ska bli så jädra kul! Hoppas bara att det går bra, men överlevde ju nu den här åkdagen när det var fredag den 13:de så ska nog gå bra att hoppa lite också :)

Imorgon drar jag upp till Malung igen efter en skön helg i Torsby. Har tatt det lungt med Thomas och hunnit att vara till Norge en sväng :) Men nog dags att sova nu för ska upp kl 5 imorgon bitti, så natti allihopa!

Ha det, pusshej!
/ Emma

Ny blogg för ny säsong nr 2.

Ny blogg (igen), kom på att ullfilt kanske inte var det optimala namnet. EmmaDahlstrom.webblogg.se fick det bli istället!

Kolla in:
http://ullfilt.blogg.se om ni vill se gammla inlägg från oktober och november. Ligger snygga bilder där så ta gärna en titt!

Ha det, pusshej!
/ Emma



Völkl.com 8848 Altitude Clothing Hestra Gloves Scott Sports Rm Reklam & Tryck Hovfjället Toppen i Värmland

RSS 2.0