Slapphelg

Hej!

Den här helgen har det varit en hemma helg, slappt och skönt!
Men har i alla fall hämtat bilen på service och fixat på vinterdäcken :) Så helt slapp var den ändå inte.

8848 Altitude släppte idag min intervjufilm. Gjorde den när jag var nere och hälsade på dem en fredag för några veckor sedan. Märks att jag är lite nervös men var en kul upplevelse :)

Se även filmen från en underbar dag i Kläppen med 8848's team:

Nej, nu ska jag strax äta fläsk, potatis och löksås :) MUMMA!

Kask

Hej!

Inför den här säsongen kommer jag att ha ett samarbete med Kask. Det blev klart för några veckor sedan. Ett samarbete som jag ser fram emot att inleda och hoppas på att det kommer bli ett bra och långlivat :)

Ta en titt på deras websida vet ja:

Idag trillade det ner lite Kaskprodukter från Saltsjöboden till mig, så här såg de ut:

Kask mössor, bandanas, sockor, goggels och tröjor :)

En kul grej som stod på sockorna! Fast texten är nog sann, för de satt jäkligt bra på foten :)

Nej nu ska jag gå och plugga lite Tyska!

Home from Hintertux 2010

Hej!

Nu mina kära vänner har jag kommit hem efter en helt magisk vecka i Hintertux, Österrike! Vi kom dit förra söndagen och kom hem igår till Sverige. Totalt hade vi 9 dagar nere i Österrike varav 7 var skiddagar och 2 resdagar. Av de 7 skiddagarna hade vi 5 dagar med strålande sol och inte ett moln så långt ögat kunde nå! :D Så vädret var det inget fel på. Var skönt att få komma igång med åkandet innan det drar igång här i Sverige, och var första gången för mig som jag hade möjligheten till det. Tror dock inte det blir sista ;) Även sällskapet var sjukt bra och hade en helt underbar vecka med snö under fötterna!

Tänkte beskriva hela våran tripp med en del bilder, enjoy!:

Det här gänget drog jag iväg till Österrike med :) Mina 6 kära klasskompisar och jag!
Från vänster: Felix Lundin, Alexander Hebbe, Linus Schedvin, Olle Eriksson, Alexander Eriksson och Maximilliam Smith (jag står bakom kameran)
Här väntade vi i München några timmar efter vårat flyg då tåget inte skulle få förens om 3 timmar. Det var mysigt med strålande sol vid en gigantiskt Audi-reklam-grej!

Från München åkte vi tåg till Mayrhofen, och därifrån taxi till Finkenberg. När vi steg på tågen så blockerades halva vagnarna av 7 skidåkares baggage... Var mindre populärt :)

Väl framme i Finkenberg vid vårat boende så möttes vi av en underbar utsikt över dalen! Alperna har en underbar, magisk känsla :)

Varje morgon tog vi bussen upp till Hintertux som låg drygt en mil ifrån vårat boende i Finkenberg

För att komma upp till toppen och glaciären krävdes det att man tog tre gondoler

Här var slutstationen och nu var vi uppe på Hintertux Gletscher, 3250 meter över havet

Parken låg så man såg den direkt när man gick ur gondolen. Vi hade supertur med vädret och det var bluebird de fem första dagarna!

Underbara vyer <3

Medium line i parken :) ungefär 8 m platå på hoppen och var perfekta för att träna lite småtrick i!

Pro line i parken var riktigt bra och var skönt att få hoppa stora hopp nu innan säsongen drar igång :) Få känna känslan igen! Hoppen var ca 18 m, och det var två kickar och en corner

Jaa... Första dagen kan jag säga att jag var så sjukt glad, eller jag var glad alla dagar. Hade längtat efter att åka skidor så länge och nu äntligen fick jag åka :D Underbara skidglädje!

Alex påväg hem efter den första dagen :)

Hebbe jibbar över ett staket

Linus är min idol med denna bild :)

Var en bit ner till gondolen som man behövde ett tag för att åka ner från glaciären, här cruisar jag neråt

Alex beundrar utsikten ifrån gondolen

maaaagiskt, jag älskar alperna :)

Såklart passade alltid en afterski bra efter en solig dag och vi blev stammisar på en litet uteställe nere i byn Tux neranför Hintertux :) Jag lärde mig faktiskt att dricka öl på denna resa, tro det eller ej

Hebbe njuter efter en skön skiddag :D

Lekte med mitt fisheye till min nyinköpta videokamera :D

Väl hemma så lagade vi middag en dag var, 7 dagar - 7 personer. Felix bjöd på glass en dag :)

Efter skiddagarna blir man trött :) Linus vilar lite

Varje morgon gick vi ner till affären som låg 100 meter från där vi bodde och köpte nybakat bröd till frukost. Varje morgon satt den här hunden utanför :)

Lördag, lite sämre väder men som tur var är man så högt upp att man ibland har turen att vara övanför molnen!

Även om det var lite sämre väder så åkte i alla fall jag med nästan lika stor skidglädje :)

Hebbe är trött efter 6 skiddagar irad :)

Söndag, vart tar vi vägen? Påväg upp med gondolen

Väl uppe så snöade det riktigt mycket och det var sådär väder våran sista skiddag. Men trots det åkte vi hela dagen och var skojj som tusan :) Linus är ju glad

Nere i dalen och Finkenberg efter sista dagen kunde man se snögränsen uppe bland bergen, var mäktigt!

Bye bye Hintertux för denna gång :) Det var underbart och jag kommer sakna det!

Tack alla som var med på resan och kommer vara något som jag kommer komma ihåg länge :) <3

Längtar nu till vintern drar igång igen, vilket den förhoppningsvis gör snart! Ska snöa inatt här i Malung och de har redan börjat sprutat snö i Tandådalen, så är på g!

Hotel Arlanda Airport

Wheej!

Klockan är nu 20 i 2 och sitter här på Arlanda och inväntar flyget som kommer gå 06:45. Under kvällen har det hänt massa mojs, Maxi har jibbat runt, det har varit race på baggagevagnara, restaurangbesök, pojkarna har sjungit i kör, filmat, tittat film och allmänt möljt :)

Börjar bli lite småtrött nu men taggar till tusen för Hintertux och om ca 30-35 timmar står jag på skidorna på glaciären :D

Tåget mellan Borlänge och Arlanda :)

Olle lekte med mitt Fisheye till min nya videokamera som jag köpte i veckan!

Our cribb på Arlanda. Stannar här inatt för att sedan åka flyget tidigt imorgon bitti :)

Nej nu ska jag försöka få några fler program att fungera så jag kan redigera ihop någonting av det vi filmat :)

Hintertux, here we go

Tjhopp!

Idag, åker jag, Felix, Olle, Hebbe, Alex, Linus och Maxi mot Hintertux :D Kan knappt fatta det! Ska bli så underbart att få stå på skidorna igen efter en lång vila ifrån det, eller ja, i alla fall få åka på riktigt snö i riktiga backar igen :) Abstines har jag haft ett tag nu och ska äntligen få avlasta den lite.

Idag åker vi halv 4 mot Arlanda. Kommer fram runt halv 8 och sedan så ska vi sova där i något hörn alla utom Felix och Alex :) Återkommer när jag är där, om jag har mottagning! :D

Sist jag sov på flygplats, det var i Geneve med Niklas och Maxi när jag skulle ner på en tävling i Val Thorans :) Boardbag som säng (y)

Rollin' Snow Railjam

Hej!

Nu har jag precis kommit hem ifrån att ha varit i Linköping hela helgen, var där för att vara med på Rollin' Snow Railjam :) Kom dit i fredags och sov då hos Dennis i Borghamn första natten.

Lördagen började tidigt med att vi drog in till Linköping så vi var där vid 10 tiden och började köra uppvärming. Ungefär omkring 12 tiden så började det första "jammet" då man körde för att förska ta sig till final. Det var lång kö med drygt 60 åkare som ivrigt ville åka!

Efter en kort lunch började andra kvaljammet och då så gick min bindning sönder på min ena skida efter ungefär 10 minuter. Så då var det färdigåkt för mig tänkte jag...
Men, så fick jag reda på att jag hade gått till final då jag och Pillan skulle köra ett tjejbattle mot varandra. Felix var så snäll att jag fick låna hans skidor och det hela löste sig bra :)

Det hela slutade efter en bra fight som jag gick segrande ut ur tjejklassen :D Maxi vann skidklassen på herrsidan och Kalle blev tvåa på snowboard :)

Lite bilder från lördagen:

'
Var ganska mycket folk och kollade på allt åkande på gyllentorget i Linköping

Viktor peppar inför andra kvaljammet

David ny hade varit med och byggt setup'en

"Bollen" var speaker

Hebbe pepp som alltid :)

Det blev lite dåligt med snö på eftermiddagen då det smälte undan rätt snabbt

Anton Jansson

Felix kör hårt på railet

Ekbom kollar in Maxis afterbang

Jag och Pillan

Efter tävlingen så blev parkeringhuset vårat omklädningsrum. I alla fall killarnas :) Jag åkte till Pillan och tog en dusch innan det var dags för efterfest på Platå!

Kvällen blev kul men lite "trasig" då vi inte kunde vara kvar på det stället vi hade köpt biljett till för det blev 21 års gräns senare på kvällen. Men var ganska kul överlag, var skönt folk i alla fall :)

Nej nu ska jag sova så jag orkar gå upp till skolan imorgon!
6 dagar till vi åker till Hintertux :D

/ Emma

Völkl.com 8848 Altitude Clothing Hestra Gloves Scott Sports Rm Reklam & Tryck Hovfjället Toppen i Värmland