Hovfjället öppnar i helgen (19/12)

Igår var det åkdag i Tandådalen, och det var helt underbart! :D Det var 20-40 cm pudersnö och cirka 7 minus grader. Vi bytte mellan hopp och offpiståkning hela dagen och var lätt den bästa åkdagen hittills iår!
Johanna visade oss en ravin som man kunde åka i och där var det säkert upp emot 40 cm puder (om inte mer) med helt orörd snö på vissa ställen! Kunde inte ha varit med nöjd över en dag än igår, till och med solen kikade fram en halvtimma så vad hade man att klaga på? Hade så himla kul att jag inte hann att ta några kort, lite tråkigt för er, men ni får förstå mig. För sånna här dagar får man inte allt för ofta!
Imorgon är det åkdag igen och väderprognosen står på sol och minus 19, lite väl kallt! Men är bara att klä på sig, tror att dagen kommer bli oförglömmlig imorgon eftersom det har snöat ända sedan vi kom hem igår från åkdagen!


Ett hopp i Hovfjällets dreampark för två år sedan i början av Januari/slutet av Februari!

På Lördag öppnar Hovfjället för säsongen! :D Eller de smygöppnar med att öppna helgen. För den 23/12 är det officiella öppningsdatumet och de kommer då att ha öppet alla dagar (utom julafton) ända fram till 5 april!
Tror kanske att jag kommer dra upp och åka lite skidor på söndag om det blir som jag vill, det beror på om det finns skjuts upp! På lördag vet jag i alla fall att jag ska vara hemma och passa Tyra (hunden), för familjen åker till Karlstad och handlar julklappar! :)

Ha det, pusshej!
/ Emma

Kommentarer
Postat av: Thomas

Jag ska passa tyra också:O Eller kanske dig också?=)<3

2009-12-17 @ 23:08:54
URL: http://tubi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Völkl.com 8848 Altitude Clothing Hestra Gloves Scott Sports Rm Reklam & Tryck Hovfjället Toppen i Värmland

RSS 2.0