Första träningsdagen i Breck

Hej!

Sitter just nu i hotellsängen och kollar lite på tv, morgontrött och go :)

Igår var första träningsdagen och åkdagen för mig i Breck och vi fick då köra igenom parken. Jag och pappa åkte även runt lite på berget och orgenterade oss! Breckenridge är ganska stort med 4 toppar, och den högsta är upp mot 4000 meter. Här som vi bor ligger det på 2900 meter så vi har känt av lite höghöjdskänning :)

När det var träning igår så fick man köra igenom parken och se hur allt var samt testa den! Jag har aldrig åkt i någon liknande park i hela mitt liv och hoppen i Kläppen är mini jämfört med de som är här. Vilket både är spännande, läskigt och utvecklande! Snurrade ingenting i dem igår men hade fortfarande lite känning av jetlag så tog det mest lugnt och körde igenom parken.

Om ni vill kolla in parken kan ni kolla artikeln från freeskier.com!


Och här kommer lite bilder ifrån Breck :)


Fin utsikt ifrån Peak 8, vi bor vid Peak 9 och det tar ca 20 minuter med en expresslift att korssa en dal för att ta sig hit :) Man kan dock åka från Peak 8 till Peak 9, så det är enkelt att åka hem!


Jag i backen, mådde sådär, magknip och huvudvärk.. Men som tur är är det bättre nu!


Pappa i backen :) Det var hans första skiddag för i år, men tyckte att han hängde med riktigt bra ändå! :)


När vi kom ner ifrån dagen så ställde jag mina skidor och så stod de helt själv... Spökskidorna!


Klockan 5 (01:00 svensk tid) så var det åkarmöte på hotellet som låg granne med oss, beaver run!


Efter mötet åkte jag och pappa ner på byn, men jag mådde så dåligt så jag orkade inte vara där så länge. Så tyvärr inga bilder ifrån den häftiga julbelysningen idag, men kommer senare :) Vi var dock i alla fall på ett supermarket, och det var verkligen som ett AMERIKANSKT supermarket! 100 sorters dricka är det på den här raden :)


Vårat hotellrum, lite stökigt på bilden. Men ser lite bättre ut nu faktiskt :)


Ifrån en annan vinkel :)

Nu ska jag och pappa äta frukost och sen ska vi dra upp till parken för den andra träningsdagen! Idag har jag en eller två timmars träning i stora parken, så får se hur det går :D

Ha det, pusshej!
/ Emma

Kommentarer
Postat av: Sambo Lisa

Fan vad roligt stjärten!

Är stolt över dig, att du är där! :)

Du fixar det galant!

Puss

2010-12-15 @ 17:07:39
URL: http://nattstad.se/merpuder
Postat av: mickis

jag hoppas att du åker lite åt mig när du är där! Kan bara säga att jag är sjukt avundsjuk! hoppas du får det bra! :)

2010-12-15 @ 20:18:09
URL: http://michaelautsi.blogg.se/
Postat av: Kicki & Farmor

Ouhhuohhh... :-/



Emma, du är väl försiktig... (och Peter med förståss =) Var rädd om er och njut och ha kul! Vi följer med er i er resa via webben.

2010-12-16 @ 00:35:54
Postat av: Elin

Haha spökskidor :D Kör så det ryker i helgen nu! Tyra & Nelly hälsar :)

2010-12-17 @ 10:21:28
URL: http://livetsomelin.blogg.se/
Postat av: Perra

Kör hårt!! Glöm inte Bubba shrimp!!

2010-12-17 @ 13:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Völkl.com 8848 Altitude Clothing Hestra Gloves Scott Sports Rm Reklam & Tryck Hovfjället Toppen i Värmland

RSS 2.0