Till Final i Dew Tour!

Thjupp!

Kom precis in från backen. Idag har jag kört kvalet i Women's Slopestyle!

Vädret var inte det bästa då det var nära snöstorm men kontunieligt snöande och vindpustar som valde att komma lite när de ville... Farten var det stora problemet och man fick ladda ordentligt för att inte komma för kort på hoppen!
De stängde till och med av de sista två hoppen eftersom farten var så svår!

Första åket gick sådär när jag fick motvind mot första hoppet och kom precis över, och då var det lönlöst att försöka sig på hopp nummer två. Vilket alltså gjorde att jag fick skippa det hoppet under det åket! Trots det låg jag 5:a.

Andra åket gick lite bättre. Gjorde en cork 7:a på första hoppet, en lite sämre trea på andra hoppet (men kom i alla fall över) och med det åket placerade jag mig på en 4:e plats, vilket också blev min slutplats i kvalet!

Topp 6 avancerar till finalen imorgon och det innebär att jag är en av dem :D Så nu är det bara att peppa inför finalen imorgon som börjar klockan 13:30 (21:30 svensk tid)! Hoppas på att vädret blir bättre, men tyvärr ser det inte så ut för tillfället...


Läs en intervju med mig här på Freeride inför Dew Tour!


Lite bilder ifrån idag:


Snöigt värre var det och farten var inte den bästa... Men var rätt kul ändå :)


Vid starten, lite nervöst var det allt kan jag lova! :)


Resultatet :D Jag slutade alltså på en fjärde plats!


Så här såg det ut precis efter tävlingen, dålig sikt som bara den


Västen hänger på tork efter dagens snöväder. Den får tävla vidare imorgon med! :)

Nu ska det bli en skön lugn kväll och pepp inför imorgon!

Ha det, pusshej!
/ Emma

Kommentarer
Postat av: Thomas

Det kommer gå jättebra älskling!:) Visa dem nu vad svenskar går för!;) och speciellt en Dahlström! <3

2010-12-19 @ 08:45:10
URL: http://tubi.blogg.se/
Postat av: Moster och Hans

Vi kommer att äta upp våra fingrar ikväll!!! Spännande!!!

Lycka till!!!

2010-12-19 @ 11:27:46
Postat av: Anton

Kan du inte ta och vinna allt ihop? ;)



Lycka till i dag

2010-12-19 @ 16:12:15
Postat av: Elin

Heja heja heja! Vi sitter bänkade framför TVn ikväll :)

2010-12-19 @ 16:49:00
URL: http://livetsomelin.blogg.se/
Postat av: Janne & Lucas

Grymt Emma !!!!

2010-12-19 @ 20:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Völkl.com 8848 Altitude Clothing Hestra Gloves Scott Sports Rm Reklam & Tryck Hovfjället Toppen i Värmland

RSS 2.0