Resan till Breck

Hej!

Nu har jag och pappa gjort den lååånga resan, och 36 timmar senare så befann vi oss här, i breckenridge :D

Klockan är nu lite drygt halv 8 på morgonen och vi kom hit igår runt 5 tiden, men vi var så trötta att vi la oss i sängen, och där vart vi resten av kvällen. Så nu ska vi strax gå ner och äta frukost och sedan gå och anmäla oss vid Registration Office som ligger i grann huset :)

Här kommer (lite) bilder från resan:


Vi åkte hemifrån Torsby run halv sju tiden på söndag för att åka till Gardemoen, och väl framme tog vi en välfärtjänt kaffe in flyget skulle gå 11:05.


Första gången jag skulle flyga så här långt och med hjälp av den här skärmen och bra service av continetal personalen så gick det att underhålla sig ganska bra under de 8 timmarna i luften, tre långfilmer hann jag med :)


WOhooo! Vi kom fram :D


När vi kom till Newark Airport så var vädret inte så bra när vi väl skulle åka in till New York, det regnade. Men vad gör det när man ska besöka en av världens största städer för första gången?


Vi åkte till Penn station, där vi skulle möta min kusin Lina, som bor i New York. Hon skulle hjälpa oss hitta runt i storstan :)


Vi började gå runt i New York och det var helt sjukt vad allting var stort! Här börjar vi närma oss Times Square! (där alla reklamskyltar finns)


Här är MnM's Concept Store, "bara" en affär som var tre våningar hög med bara MnM saker!


Godis i långa rader och med olika färger :)


Tänk om man inte hade ett nyårslöfte som sa att man inte för äta godis, då du, då hade de här rören med godis legat illa ute! :)


Jag och kusin Lina framför entren i MnM's affär i New York City vid Times Square


Vi besökte även Hard Rock Café :)


Där var det en HEL VÄGG av gitarrer :) Mums


Vi gick vidare i regnet i New York och fick se sjukt mycket :)


Alla byggnade var riktigt höga och en byggnad som var 10 våningar hög skulle vara ett plutte hus!


En av världens största julgranar fick vi beskåda :)


En cool Ren i en speciell klädaffär



Efter rundturen i New York så sov jag och pappa på en fönster hake flygplatsen för att sedan åka vidare till Denver dagen efter klockan 8 :) Väl framme på Denver international airport fick vi syn på den här coola skylten!


Vi hade sedan förbokat en hyrbil som vi skulle åka med till Breckenridge, ca 15 mil :) Landskapet var något speciellt!


Här är våran hyrbil, en dodge caliber :)


Jag och pappa stannade på vägen mot breckenridge vid ett taco bell, och det var den första gången i mitt liv som jag åt där :) Något som jag kan rekommendera eftersom det var ca 10 ggr bättre än "Donken"


Och så kom vi fram :D Och nu är vi här i Breckenridge! Lång resa var det men nu börjar det riktiga äventyret :)

Nu ska jag och pappa gå ner och äta frukost och sedan ska vi gå till the Registration Office!

Ha det, pusshej!
/ Emma

Kommentarer
Postat av: Kicki

Vilken resa ni gjort =) Och vilken fantastisk berättare du är, väntar redan på den spännande fortsättningen...



/ Kicki & co.

2010-12-14 @ 19:30:57
Postat av: Annika (moster)

Sjukt häftigt! Jag håller med föregående "talare" - bra berättat!



Kör hårt tjejen (men kanske inte FÖR hårt)! Hälsa pappa!

2010-12-14 @ 22:03:30
Postat av: Thomas

Shit va häftigt!:D Väggen med gitarren hade ju varit grymt kul att se:) Längtar redan tills du kommer hem! tihi! Hälsa svärfar också=) puss <3

2010-12-14 @ 23:13:06
URL: http://tubi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Völkl.com 8848 Altitude Clothing Hestra Gloves Scott Sports Rm Reklam & Tryck Hovfjället Toppen i Värmland

RSS 2.0