Chalmers Big Jump Open 2010

Nu i helgen var det CBJO 2010 i Göteborg på Chalmers innergård och jag var där tillsammans med många av mina klasskompisar! :) Det var 12 stycken bara ifrån min klass och totalt ca 16 ifrån Malung där. Totalt var det 60 åkare, 30 i skidklassen och 30 i snowboardklassen.

Tävlingen fungerade som så att varje åkare hade två kval åk på sig för att imponera på domarna och sedan gick 16 åkare ur skidklassen samt snowboardklassen vidare till final.
För mig gick tävlingen sådär, gjorde först en 540 men ramlade. Andra åket hade jag tänkt gjort en cork 720 men eftersom jag ramlade gjorde jag en 540 till och den satt bra. Men gick inte vidare till final men var nöjd då jag var ensam tjej och jag inte hade så mycket att göra med toppstriden!

Finalen kördes "head to head" så 16 -> 8 -> 4 -> 2...
De som var i blev tillslut Jon Häggberg mot Per Färnvik. De körde tre final åk var och det var Per som i slutändan tog hem det och vann 10 000 :-
I snowboardklassen så var det Tor Lundström som tog hem det!

Här är lite bilder från hoppet:


Kalle kollar in hoppet på torsdagen då det egentligen var meningen att vi skulle ha hoppträning men eftersom det vart problem med farten och att de var tvugna att bygga om inrunnet så blev det tyvärr ingen träning :/


På lördagen hade de löst problemet med farten med att bygga en bro som ni ser på bilden över vägen. Det var ett lite sketchy inrun!


Här ser vi Viktor Hadestrand som droppar ner mot hoppet! Första gången jag skulle droppa in till hoppet så var jag mer rädd för själva vägen till hoppet än för själva hoppet :) Men det gick bra och sedan var det inte lika läskigt längre!


Hoppet såg ut så här! Fick kommentaren av min bror att det såg ut som ett hemmabygge :) Vilket jag till viss del håller med honom om. Men måste ge massa berömm till killarna som annordnade tävlingen, de hade hållit på att bygga hoppet hela veckan och det mesta är gjort för hand!

Åkte sedan hem på lördag kväll efter tävlingen eftersom Pappa landade på Landvetter i Göteborg eftersom han hade varit i Alperna en vecka. Så missade efterfesten men tyckte det var lika bra att följa med hem när han ändå var där! :)

Imorgon bär det av till Malung :D

Ha det, pusshej!
/ Emma


Kommentarer
Postat av: Thomas

Ja! Du fick ju träffa mig?<3

2010-01-31 @ 23:18:12
Postat av: Sis

Löste problemet med profilbilden på annat sätt : bytte design helt :D

2010-02-01 @ 19:06:47
URL: http://ehliiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Völkl.com 8848 Altitude Clothing Hestra Gloves Scott Sports Rm Reklam & Tryck Hovfjället Toppen i Värmland

RSS 2.0