Första dagen i Kläppen Parken

Idag har jag varit i Kläppen och kört hela dagen lång. Var det bra? Nej... det var helt UNDERBART :D Vintern är verkligen igång nu, det känner man ända ut i tåspetsarna! Vädret var inte det bästa till en början då det var lite dimmigt men stordelen av dagen så var det ca -5 grader och sol och underbara hopp och allt var bara super duper bra.
De hade 4 hopp i line, både små och stora kickar, en cheez med ett dropp och några rails uppe! Det var galet bra i hoppen för det var bra kickar som man fick sjuk höjd på och landningarna var mjuka och bra utan att bli spåriga.

Min åkning idag gick bra! Gjorde 3:or och 5:or och försökte lite sw 5:or men corkade (ligger på sned i luften) för mycket utan att vilja corka så då landa jag aldrig någon idag. Men ska försöka mer imorgon då vi ska dit igen med skolan! :D Då blir det nog lite 7:or förhoppningsvis, om det känns bra!

Här är lite bilder från idag;


Så här såg parken ut när vi kom upp på morgonen och det var en skön känsla att få hoppa flera hopp i rad igen för första gången på säsongen!


Pojkarna i liften var pepp som vanligt! :D Alex och Jakob


På eftermiddagen när vi kom ut efter lunch var vädret helt underbart!


När backen stängde halv 4 drog vi upp till Toppstugan med solliften för att vänta in när bussen gick 16.03. Så här fin utsikt var det där uppe!

I helgen så var det 50 års kalas för pappa! Han fyller egentligen år den 23 januari, alltså till helgen, men då åker han till Cortina och åker skidor så det fick bli den här helgen det blev kalas. Det var riktigt roligt och mycket folk! Så här såg min kusin marcus ut när vi lekte påsleken, vilket går ut på att man ska sätta på sig olika saker undertiden som man sjunger en sång. Skrattade som aldrig förr åt alla andra men det värsta var att man såg lika illa ut själv!



Men den bilden säger jag tack för mig idag :) Skriver nog en skvätt imorgon om hur det gick i backen under dagen.

Ha det, pusshej!
/ Emma

Kommentarer
Postat av: mickis

vet itne om jag kan då för ska till riksgränsen och jobba.. tror jag. men visst kommer du upp till svanstein?

2010-01-20 @ 12:17:21
URL: http://michaelautsi.blogg.se/
Postat av: mickis

jag behöver inte boka, eller sätter mig bara på bussen, har inte överdrivet långt dit så:)

2010-01-22 @ 07:57:24
URL: http://michaelautsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Völkl.com 8848 Altitude Clothing Hestra Gloves Scott Sports Rm Reklam & Tryck Hovfjället Toppen i Värmland

RSS 2.0