Värmlandshelgen

Hej hopp!

Helgen har jag spenderat i Kläppen tillsammans med värmlands pojkarna Victor och Simon. Victor som kommer hemifrån Torsby och som jag har åkt skidor med ända sedan jag var liten och Simon som var hans klasskompis ifrån Energi i Karlstad!
Vi har åkt mycket skidor och haft det riktigt roligt :D Får mest beskrivas med dessa bilder!

Fredag:


Vädret var sisådär på morgonen med mulet och snö. Men när vi sedan skulle åka in på lunch så sprack det upp en liten solstrimma ur det tjocka molntäcket och det blev så himla super vackert! :)


Victor till väster och Simon till höger står och kollar ut den häftiga utsikten! Det bästa av allt var att vi drog och åkte några puder åk precis efter den här bilden och jag tror det var en av de finaste vinterkänsla som jag har fått i år! :D




Lördag:


Kvällen innan vi skulle dra upp till Kläppen, alltså fredag kväll, så var jag helt inställd på att bussen gick som vanligt 08.50 upp till backen ifrån Malung. Men tyvärr hade jag kollat fel så bussen gick 06.35 :/ Som tur var fick vi reda på det jämt innan vi skulle gå och lägga oss så vi kunde ställa klockan!
Vi kom upp till Kläppen ca 07.15 och de öppnar backarna 09.00, så det var bara att vänta!


Här väntade vi :) Vi låg och sov på värmestugans golv, väldigt bekväma mattor har de. Måste ha sett väldigt kul ut för personalrummet ligger så personalen måste gå igenom värmestugan, så var fullt med folk som var tvugna att kliva över oss! :) Bruno som jobbade på Hovfjället förra året när jag också jobbade där jobbar nu i Kläppen som pistör och han kom med en skål med chips till oss, uppskattades mycket :D Tack för det!


Kl 09.00 såg backen ut såhär :) Inte så fint väder dock :/


Sista bilden får bli ifrån parken! Den var bäst shapad på fredagen för på lördagen tror jag det var någon ny som hade fixat hoppen under natten och kickarna var lite ojämna. Men var absolut inget att klaga på, funkade fint ändå! :) Försökte en hel del på cork 720 under helgen och har landat några gånger så till veckan blir det att träna in den med tailgrab!

Nästa åkdag är på tisdag och jag längtar! Nu ska jag ta och plugga lite engelska för vi har grammatikprov imorgon :/

Ha det, pusshej!
/ Emma

Kommentarer
Postat av: victor

det var sprucket skulle vila i 4a veckor men de blir nog inte så mycket vila på det inte :D

2010-01-25 @ 15:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Völkl.com 8848 Altitude Clothing Hestra Gloves Scott Sports Rm Reklam & Tryck Hovfjället Toppen i Värmland

RSS 2.0