My first day down in Laax

Hej hopp!

Nu har jag anländigt till Laax, Schweiz! Kom hit igår kväll runt 9 tiden och åkte först flyg, sedan tåg och till sist buss. Åkte upp långt bland bergen med bussen för att ta mig hit och det är verkligen "alperna" stämning, super mysigt :) Väl framme så kom Maria och mötte mig och tog mig till boendet där vi ska bo två nätter nu. En mysig liten lägenhet i en källarvåning där två andra tjejer bor.


Så här såg utsikten ut från flygplanet mellan Landvetter och Kastrup flygplats


Resan ifrån Kastrup till Zürich flygplats var det lite sämre utsikt med en stor röd motor trumma jämt precis utanför fönstret.


Idag så har jag haft min första åkdag och det var super fint väder! Kändes nästan lite vårigt med slask snö och strålande sol :) Åkte hela dagen med Maria och vi shreddade de små hoppen då den stora parken (som tävlingen senare kommer gå i) var stängd idag för att den skulle shapas. Men imorgon bitti är det träning så antar att vi får åka där då :)


Nere i byn imorse när vi skulle köpa liftkort. Man blir lite skejt sugen när det är första gången man ser asfalt på flera månader :D


Som sagt, alperna känsla eller vad? :) Super fint är det här och goggel brännan börjar sätta sig redan efter första dagen i solen!

Skriver mer någon annan dag om jag får tid. Ni för hålla utkik! Första tävlingsdagen är i alla fall för mig på onsdag eftermiddag då det är kval och 6 stycken tjejer av 20 går till semifinal. Hoppas på att kunna knipa en av de 6 stycken platserna :)

Ha det, pusshej!
/ Emma

PS. Har sett kaya turski och MARIA BAGGE idag!!!

Kommentarer
Postat av: Thomas

Hoppas det går bra!:D saknar dig gumman:(<3

2010-03-01 @ 22:13:54
URL: http://tubi.blogg.se/
Postat av: mickis

LYYCKA TILL! :D åk för mig också lite där nere! :D

2010-03-02 @ 10:06:05
URL: http://michaelautsi.blogg.se/
Postat av: Kicki, kickis bror, din bror och kusiner

Ser hääärligt ut!!! Håller tummarna till max.

Vi har åkt längdskidor i Svullrya vi, inte heller så dumt:-) LYCKA TILL!

2010-03-02 @ 20:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Völkl.com 8848 Altitude Clothing Hestra Gloves Scott Sports Rm Reklam & Tryck Hovfjället Toppen i Värmland

RSS 2.0