Qualification day

Hej hopp!

Idag så var det kval för både killarna och tjejerna i slopestyle delen! Först ut så var det 4 heat med 20 killar i varje som gjorde upp om 7 platser i varje heat till semifinalerna. Maximilliam Smith ifrån Freeridegymnasiet knep en plats i sitt heat! :D

Efter alla killar hade åkt var det dags för oss tjejer att ge oss in på banan för lite träning. Så hann tre träningsåk i banan innan själva tävlingen började, var då riktigt nervös!

När jag stod i startgaten och väntade på min tur att droppa in för att göra mitt första åk var jag sjukt nervös. Det stod proffs runt omkring en och man kände sig ganska liten. Vädret var inte heller det bästa då vinden växlade ganska kraftigt så var svårt att kontrollera farten till hoppen.
Men precis innan jag skulle droppa in så tog jag och stoppade in öronproppar med lite musik i öronen, tog två stora andetag, och bara tänkte att det här är kul, släpp pressen! Och det funkade :) Diggade muskien och körde bara för att ha kul!
Mitt första åk gick enligt mig inte så himla bra, tappade grabben på första 3:an, landade bakåtlut på cork 7:an, men sedan var det en helt okej 540 mute på sista. Så tänkte väl att jag skulle ligga kanske top 10 eller något med det åket, kanske runt 40 poäng? Men när jag kom upp till starten igen så fick jag reda på att jag var i ledning?!? Jag fattade ingenting, blev riktigt paff över att jag hade lyckats skrapa ihop 60,67 poäng.

Till andra åket så ökade vinden lite och precis när jag kom till andra kickern så fick jag motvind så jag landade riktigt kort. Ena skidan löste ut och jag slog knät i ögat så började blöda lite. Tog is på det direkt så hoppas inte att det är uppsvullet till imorrn!

Så det var min dag :) Riktigt nöjd med utgången då jag lyckades sätta ett åk i alla fall. Grattis till Maria Bagge också som kom 5:a och också kvalar in till semin! :D


Här bor jag nu med massa andra ifrån K2, bl. a. Maria Bagge :)


Överdelen på banan som består av ett down eller down-flat-down rail följt av en flat box! :)


Efter det så kommer det först en wallride och sedan tre hopp med en stor och en lite kicker på varje. Här är det första hoppet!


Här är det sista hoppet som är det minsta :) Det andra är det största och tror det är emot 20 m.


Resultatet efter dagen :D Ovant och se mitt namn på en sådan lista!

Såhär såg mitt öga ut efter krashen! :)

Nu kommer jag bara att tagga på semin på fredag och imorrn så är det träningsdag! :) Semin kommer gå till som föjer att vi åtta som gick vidare ifrån kvalet ställs mot fem eller 6 stycken inbjudna åkare (proffs) och vi gör upp om 8 platser till finalen.
Finalen kommer att köras direkt efter semin på fredag så på fredag kväll vet vi alla hur det gick! :D Ska försöka att uppdatera här på bloggen men annars får ni gå in på http://www.laax.com/freeskiopen och kolla!

Nu ska jag hem till lägenheten och sova lite :)

Ha det, pusshej!
/ Emma

Kommentarer
Postat av: Pillan

Det här är sååååå sjukt :D stoooort grattis emma o maria. så gaaaaalet kul ! ooh. shit. helt paff e jag =)

2010-03-03 @ 21:08:26
Postat av: Thomas

Men lite skador ska det vara! Det får du räkna med. ser nästan ut som en fight:) Stolt som tusan över dig Emma:) Vinn och kom hem nu=) Saknar dig:$<3

2010-03-03 @ 21:11:04
URL: http://tubi.blogg.se/
Postat av: mickis

graaattis! :D

2010-03-03 @ 22:40:31
URL: http://michaelautsi.blogg.se/
Postat av: Jon

Say whaaat!? shiit va nice! lycka till båda!

2010-03-03 @ 22:46:18
Postat av: Annika

Nu ska jag sova och drömma om att du vinner hela rasket..................................................zzzzzzzzzzzzzzzz

2010-03-03 @ 23:08:06
Postat av: Titti

Så sjukt mycke Grattis Emma:D

2010-03-04 @ 20:29:07
Postat av: Moster Annika

Lycka till i morgon!



Här kommer en spark i baken.



Kram fr

moster Annika

2010-03-04 @ 22:27:51
Postat av: Hanna F

Va kul emma:D GRATTIS!!

2010-03-06 @ 18:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Völkl.com 8848 Altitude Clothing Hestra Gloves Scott Sports Rm Reklam & Tryck Hovfjället Toppen i Värmland

RSS 2.0