Home from Hintertux 2010

Hej!

Nu mina kära vänner har jag kommit hem efter en helt magisk vecka i Hintertux, Österrike! Vi kom dit förra söndagen och kom hem igår till Sverige. Totalt hade vi 9 dagar nere i Österrike varav 7 var skiddagar och 2 resdagar. Av de 7 skiddagarna hade vi 5 dagar med strålande sol och inte ett moln så långt ögat kunde nå! :D Så vädret var det inget fel på. Var skönt att få komma igång med åkandet innan det drar igång här i Sverige, och var första gången för mig som jag hade möjligheten till det. Tror dock inte det blir sista ;) Även sällskapet var sjukt bra och hade en helt underbar vecka med snö under fötterna!

Tänkte beskriva hela våran tripp med en del bilder, enjoy!:


Det här gänget drog jag iväg till Österrike med :) Mina 6 kära klasskompisar och jag!
Från vänster: Felix Lundin, Alexander Hebbe, Linus Schedvin, Olle Eriksson, Alexander Eriksson och Maximilliam Smith (jag står bakom kameran)
Här väntade vi i München några timmar efter vårat flyg då tåget inte skulle få förens om 3 timmar. Det var mysigt med strålande sol vid en gigantiskt Audi-reklam-grej!


Från München åkte vi tåg till Mayrhofen, och därifrån taxi till Finkenberg. När vi steg på tågen så blockerades halva vagnarna av 7 skidåkares baggage... Var mindre populärt :)


Väl framme i Finkenberg vid vårat boende så möttes vi av en underbar utsikt över dalen! Alperna har en underbar, magisk känsla :)


Varje morgon tog vi bussen upp till Hintertux som låg drygt en mil ifrån vårat boende i Finkenberg


För att komma upp till toppen och glaciären krävdes det att man tog tre gondoler


Här var slutstationen och nu var vi uppe på Hintertux Gletscher, 3250 meter över havet


Parken låg så man såg den direkt när man gick ur gondolen. Vi hade supertur med vädret och det var bluebird de fem första dagarna!


Underbara vyer <3


Medium line i parken :) ungefär 8 m platå på hoppen och var perfekta för att träna lite småtrick i!


Pro line i parken var riktigt bra och var skönt att få hoppa stora hopp nu innan säsongen drar igång :) Få känna känslan igen! Hoppen var ca 18 m, och det var två kickar och en corner


Jaa... Första dagen kan jag säga att jag var så sjukt glad, eller jag var glad alla dagar. Hade längtat efter att åka skidor så länge och nu äntligen fick jag åka :D Underbara skidglädje!


Alex påväg hem efter den första dagen :)


Hebbe jibbar över ett staket


Linus är min idol med denna bild :)


Var en bit ner till gondolen som man behövde ett tag för att åka ner från glaciären, här cruisar jag neråt


Alex beundrar utsikten ifrån gondolen


maaaagiskt, jag älskar alperna :)


Såklart passade alltid en afterski bra efter en solig dag och vi blev stammisar på en litet uteställe nere i byn Tux neranför Hintertux :) Jag lärde mig faktiskt att dricka öl på denna resa, tro det eller ej


Hebbe njuter efter en skön skiddag :D




Lekte med mitt fisheye till min nyinköpta videokamera :D


Väl hemma så lagade vi middag en dag var, 7 dagar - 7 personer. Felix bjöd på glass en dag :)


Efter skiddagarna blir man trött :) Linus vilar lite


Varje morgon gick vi ner till affären som låg 100 meter från där vi bodde och köpte nybakat bröd till frukost. Varje morgon satt den här hunden utanför :)


Lördag, lite sämre väder men som tur var är man så högt upp att man ibland har turen att vara övanför molnen!


Även om det var lite sämre väder så åkte i alla fall jag med nästan lika stor skidglädje :)


Hebbe är trött efter 6 skiddagar irad :)


Söndag, vart tar vi vägen? Påväg upp med gondolen


Väl uppe så snöade det riktigt mycket och det var sådär väder våran sista skiddag. Men trots det åkte vi hela dagen och var skojj som tusan :) Linus är ju glad


Nere i dalen och Finkenberg efter sista dagen kunde man se snögränsen uppe bland bergen, var mäktigt!


Bye bye Hintertux för denna gång :) Det var underbart och jag kommer sakna det!

Tack alla som var med på resan och kommer vara något som jag kommer komma ihåg länge :) <3

Längtar nu till vintern drar igång igen, vilket den förhoppningsvis gör snart! Ska snöa inatt här i Malung och de har redan börjat sprutat snö i Tandådalen, så är på g!

Ha det, pusshej!
/ Emma

Kommentarer
Postat av: Veronica

Ser sjukt najs ut :D Skidor + sol är fan det bästa! :D Kan jag åka skidor relativt bra, men i år ska jag minsann lära mig att åka snowboard. Får se hur det går med det :D

2010-10-21 @ 20:09:45
URL: http://grandby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Völkl.com 8848 Altitude Clothing Hestra Gloves Scott Sports Rm Reklam & Tryck Hovfjället Toppen i Värmland

RSS 2.0