"Ride The Cow" Tävlingsdag

Hej hopp!

Igår så hoppades jag att det skulle vara fint väder i Hemavan när jag tittade ut genom fönstret på morgonen, men det var det inte... Det var någon plusgrad och ett tungt, tungt snöfall . Jaha, då blev det väl ingen tävling trodde jag!

Men efter åkarmötet så bestämdes det att tävlingen skulle köras i en ravin istället för uppe vid kobåset, den sk. "bäckravinen". Så alla åkarna begav sig dit och började reka (kolla in området)! Eftersom det nu blev tävling på ett ganska begränsat område så tillät arrangörerna oss att bygga och mixtra lite i face'et (området). Det resulterade i att det var en hel rad med kickar till höger och vänster när väl tävlingen drog igång, läskigt men kul.! :)

Jag körde ett dropp över två klippor och lyckades stå i den tröga och tunga snön. Det kändes okej, men vi fick vänta tills på kvällen för resultaten!

Jag slutade 2:a i min klass (Alpin damer) och Erik slutade 2:a i sin med (Telemark herrar)! :)


Utsikten från vårat fönster på morgonen, snöigt värre!



Vi gick upp på berget/kullen och rekade där vi skulle åka :)


Erik var helt klart redo och nervös innan start - likså jag!


Fångade en kille på bild efter att jag hade kört mitt åk. Åkte på samma ställen som han åkte på, så får ni ungefär en bild av hur det såg ut :)


Per var glad när vi kom ner utan att ha träffat något träd, och han fick en hel del crazy klipp på sin GoPro!

Vi är nu åter tillbaka i Malung efter att ha åkt ifrån Hemavan klockan 5 imorse. Och med Per som chaufför så var det en lugn resa under de 80 milen! Men nu ska jag ta och skriva ihop en säsongsrapport!

Ha det bäst, pusshej!

Kommentarer
Postat av: ANNA-maria Olsson

det går bättre och bättre för dig men tävlandet!

2011-04-17 @ 18:19:55
URL: http://rockbrudenolssons.webblogg.se/
Postat av: Matilda Affliction ~Självförtroende~

Hej, skulle du vara intreserad av att vi följer varandra på Bloglovin' ? Jag letar efter nya och bra bloggar att följa och din blogg verkar vara jätte bra :)



om du har och använder bloglovin' d.v.s.

2011-04-20 @ 21:33:37
URL: http://todaysaffliction.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Völkl.com 8848 Altitude Clothing Hestra Gloves Scott Sports Rm Reklam & Tryck Hovfjället Toppen i Värmland

RSS 2.0