Kvalet i Snowbasin

Tjhupp!

Nu var Dew Tour slut för i år med det tredje stoppet i Snowbasin. Det var en kul tävling med en klurig bana! Jag åkte dit med Maria och bodde på ett hotell i byn Ogden. Från Ogden var det ca 20-30 minuter med bil upp till Snowbasin resort!

Jag var sådär nöjd med min insats på den här tävlingen. Men tävlingsdagen var en av de finaste dagarna som jag haft på snö den här vintern, så inte så mycket att klaga på! :) Strålande sol, ingen vind och en perfekt ny-shapad park!!

Mitt åk:
Rakt på tre rails
360
cork 720

Hade tänkt göra mer under tävlingen än vad som blev, men träningen hade inte gått så bra och det blev som det blev..


Vi hade träning hela onsdag och torsdag morgon. Senare på torsdagen så var det killarnas första kval, "Last Chance Qualifyer". Jag, Maria och Thomas fann en schysst publikplats!


Banan startade med tre rails. Här är den första, en typ av gap mellan boxar och rails som man kunde göra en hel del variationer på! två rails och en box som man kunde "gappa" till ett down rail eller en down box.


Andra featuren var en up-flat box eller ett A-frame räcke (up-down)


Här är Elvis på den tredje rail featuren, ett rakt rör eller ett shotout rör! Efter det så kom det två stycken hopp på ca 79 ft = 20-23 meter!


Jag slutade på en 8:e plats. Maria missade precis finalen med en plats, då de 5 översta gick vidare!


Maria och jag i solen efter tävlingen :)


Med en puss på denna fina älgen som stod i slutet av skidbackarna i Snowbasin, så var Dew Tour slut!

Nu så är jag och Maria tillbaka i Breckenridge och kommer vara här i ungefär en vecka! 19 februari bär det över till Europa igen och nästa tävling som står på tur är Austrian Open i Kaprun ca 23-26 feb.

Nu ska jag ta och vila magen lite efter en god middag på Bubba Gump!

Ha det bäst, pusshej!

Kommentarer
Postat av: Thomas

Intressanta rails! Hoppen var inte så små:) Synd att det gick som det gick.. Men motståndet ska ju vara tuffare :) Tråkigt för Maria som missade det hela med en plats:( Men:) Över till Europa och KNÄCK dem! :) puss <3

2011-02-13 @ 10:10:38
URL: http://tubi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kul att se den häftiga banan ni åker,i mina ögon är den svindlande, men det är vel det som är meningen förstår jag. Njut nu av en vecka utan tävling, för snart är det dags igen, men sen kommer du hem. Ha det så bra och lycka till i fortsättningen. Du har gjort det jättebra hittills Emma

2011-02-13 @ 15:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Völkl.com 8848 Altitude Clothing Hestra Gloves Scott Sports Rm Reklam & Tryck Hovfjället Toppen i Värmland

RSS 2.0