Sunhine Austrian Open

Hej!

Idag var det tävling för oss tjejer och rookies i Austrian Open. Tävlingen hölls uppe på glaciären Kitzsteinhorn i Österrike, som är en del i liftsystemet Zell Am See/Kaprun!

Det var en riktigt underbar dag och en av mina bästa åkdagar denna säsong! :)

Mitt åk:
Lip på ett down rail
Down-flat-down rail till switch
Switch 540 saftey
Cork 720 rev japan

Körde detta åk två gånger i kvalet och fick bäst poäng på andra åket och landade på en 4:e plats - vilket tog mig till finalen! (topp 5 till final)

I finalen ville jag steppa upp lite och försöka vara med och fajtas om pallplats! Bestämde mig därför för att köra mitt åk fast byta ut cork 7:an mot en cork 900 istället. Landade men ramlande sedan tyvärr efter någon meter, tror det berodde mest på att jag var förvånad över att jag faktiskt klarade tricket :) Men det resulterade i att min score blev den samma som jag hade ifrån kvalet och det höll mig kvar på en 4:e plats - vilket alltså blev min slutposition!

1. Lena Stoffel
2. Katie Summerhayes
3. Maria Bagge
4. Emma Dahlström
5. Zuzicka Stromková

Grattis till min förra detta roomie för en månad - Maria Bagge! :D Sweden representing


AFO - Austrian Freeski Open!


Här är en av de svenska pojkarna som kommer göra upp om en plats till semifinalen imorgon, Jon Häggberg! :) Även Maximilliam Smith och Christoffer Hjälmeby är här för att försöka få en plats!


Stolliften upp efter finalåken, glada tjejer!!! :D Fr. v. Katie, Maria, Lena


Kai Mahler, 8848 Altitude's teamåkare och alltså min team mate slutade som segrare i rookies klassen! :)


En klassisk bild på mig och Maria :) Det var tredje tävlingen i rad som vi genomförde tillsammans. Nästa tävling på tur är European Open i Laax nästa vecka!

Var en riktigt rolig dag och den avslutades med ett fantastiskt puderåk tillsammans med Maxi ner för Kitzsteinhorns soliga branter, vilket inte var helt fel! ;) Nu blir det att njuta av 2 dagars mys-skidåkning och gott sällskap innan vi drar vidare till Laax!

Ha det bäst, pusshej!

Kommentarer
Postat av: Moster

Grattis!!!! Du är fantastisk!!! Kul att du och Maria är så jämna med varandra. Nästa gång är det din tur att vinna över henne :)

Have fun!



Kramelikram

2011-02-24 @ 22:55:45
Postat av: Farmor

STORT GRATTIS ennu en gång Emma.Först till final och sedan 4:plats i ett VM,det är ju så fantasiskt.Superhäftigt sistahopp ochså.Sänder even en grattis till Marias 3:plats. KRAM

2011-02-24 @ 23:18:05
Postat av: Kicki

Vad ska man säga... Stort Grattis Emma, det här är bara fantastiskt♥ Härlig bild på dig och Maria, hälsa Grattis till henne oxå, vilket team ni är =)

2011-02-25 @ 07:52:54
Postat av: ANNA-maria Olsson

hej grattis att det gick så bra för dig der kanse går bättre på nästa tävling för dig hoppas det går bra för dig i fortsättningen?

Kram från A-M

2011-02-28 @ 20:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Völkl.com 8848 Altitude Clothing Hestra Gloves Scott Sports Rm Reklam & Tryck Hovfjället Toppen i Värmland

RSS 2.0