En tur upp i dalen med massvis av snö

Hej på né!

Idag har jag varit uppe i Tandådalen och kört lite. Var ganska många som kommit tillbaka ifrån skolan så var riktigt kul att få köra med alla igen! Var dock lite halvtaskigt väder idag med flat-light (allt blir bara vitt), så tog det ganska lugnt. Körde lite switch och lekte runt bara! :)

Imorse så vaknade jag i Sysslebäck. För jag var där och hälsade på Sanna, och körde skoter och åkte snowboard igår, vilket var riktigt jäklans kul!


Körde dit på morgonen, var halvtaksigt väder, för det hade snöat hela natten! Men jag tog det lugnt och kom fram säkert :)


Det snöade även när jag kom till Branäs, där Sannas pappa har Skoter turer, Lillens Skotersafari!


Sanna är redo! Nu skulle vi ut och mölja lite i skogen :D


Jag körde på en skoter som jag inte riktigt vet vad det var för modell, mer än att det var en Yamaha 4-taktare. Men den var i alla fall riktigt pigg! :)


Wille (Sannas bror) körde först, jag i mitten och Sanna sist! Det var riktigt mycket snö och körde fast mig några gånger...


Vi kom fram till en myr där de brukade köra lössnö! Och eftersom det hade snöat så mycket så var det sjukt mycket snö! Nästan så man inte ser Willes skoter :)


Wille var sjukt duktig på att köra! 12 år är lilla killen också, men cool som bara den! :D


Snöööö <3


När vi kom in ifrån skoter turen var vi blöta och goa, men vi drog i vart fall ut och körde lite bräda! Här är utsikt ifrån Branäs park :)


Att köra snowboard är inte att lekas med, men gick faktiskt över förväntan bra :)


Vi körde ut i skogen och lekte lite i lössnön! Man fastnade ibland när det blev strax över midjedjup snö :) Men som tur var gör det inte alls ont att falla när det är så mycket snö!


Sanna ramlade skönt, vilket bara var en av våra fina bails. Men som sagt, mjukt och skönt som bara den var det i vart fall! :)

Tack så super mycket Sanna för att jag fick komma upp till dig och köra! Var sjukt kul :D


När jag kom hem till lägenheten ifrån backen idag så såg det så himla mysigt ut, så var bara tvugen att ta en bild! Blev lite förvånad över att min lilla kamera kunde klämma in så mycket ljus när det var så mörkt. :)


Nu bär det strax hem mot Torsby, glömde lite saker hemma så måste hem och hämta dem innan skolan börjar + att jag får träffa Thomas ;)
Åker tillbaka till Malung och sedan upp till Kläppen på söndag morgon. Och i Kläppen öppnar de sin park på söndag :D Red Line SHREDD blir de då!

Ha det bäst, pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Völkl.com 8848 Altitude Clothing Hestra Gloves Scott Sports Rm Reklam & Tryck Hovfjället Toppen i Värmland

RSS 2.0