Slopestyle i OS 2014


Tjhupp!

Igår kom ett  besked som skidvärlden länge gått och väntat på! Hela våren har det spekuleras runt om Slopestyle och Halfpipe skidor skulle få en plats i nästa vinter OS. I April så blev det klart att Halfpipe fick en plats, medans beslutet om Slopestyle blev uppskjutet. Många trodde därför att Slopestyle inte skulle klara sig igenom och få en plats. Men, igår så gjorde IOK sitt beslut och slopestyle är med i OS i Sochi (Ryssland) 2014!

Jag tycker att det är riktigt jäkla kul att det får en chans i OS och förhoppningsvis så kommer sporten passa bra in i de sammanhangen. Så nu vet i alla fall jag vad jag har för mål i framtiden och mina tankar är inställda på OS! Dock så ska man inte ta ut något i förskott, och det gäller att hålla sig hel och vara med i toppen :) Men det blir som en extra karamell att kämpa för, kul!

Tre coola maskotar har de i alla fall knapat ihop:



Ha det bäst, pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Völkl.com 8848 Altitude Clothing Hestra Gloves Scott Sports Rm Reklam & Tryck Hovfjället Toppen i Värmland

RSS 2.0