European Freeski Open 2011

Hey!

Hur sjukt är det här? Kan inte fatta det, och kan knappt förklara det med ord! Men det är så att jag slutade med en första plats på European Freeski Open i Laax och det betyder en sjukt stor ära + 5000 US Dollars rikare! :D

Förra året var detta min första internationella tävling, den tävling som gav mig en väg in till denna stora värld och gjorde det möjligt för mig att kunna resa omkring detta år. Nu, ett år senare, så står jag som vinnare! :) Kan inte bli gladare och det känns som en stor ära att få kunna stå högst upp på prispallen!

Dock behöver jag nog lära mig hur man öppnar en "skumpa", för varken jag, Maria (2:a) eller Katie (3:a) lyckades få upp våra flaskor på podiumet. Så några snälla killar fick komma upp och hjälpa oss... Men sedan blev det i alla fall fart och vi blev nedsprutade ordentligt! ;)

Mitt vinnar-åk:
Rakt på första down-railet
Tap på ett pipe-rör till 180
Blindside surfup på en down-box
270 av på en banan-box

Switch 540 saftey
Cork 720 rev japan
540 mute



Var riktigt kul att få bredvid Maria på pallen :D


Tre glada medaljtjejer! Fr vänster: Katie Summerhayes, jag, Maria Bagge


Resultaten! Överst på listan även detta året när det gället åkningen i parken, något jag inte är van (vann kvalet förra året)! Men hoppas och ska försöka att det ska bli en lite bättre vana ;)


Svenskarna på topp! Jag på första plats, Maria på andra plats och Oscar Scherlin tog en tredje plats i killarnas Slopestyle! Även big up och grattis till Oscar Wester som slutade på en 4:e plats

Nu ska jag må gott här i Laax några dagar innan jag far hem på måndag mot Sverige och kära Torsby! Blir första gången på drygt 1,5 månad som jag åker hem och ska bli riktigt skönt. Väl hemma blir det ett besök i Malung med en dag i Kläppen, och sedan blir uppladdning inför X-Games genom att ta det lungt hemma!

Sänder även en stor tanke till Alexander Hebbe, min klasskompis, som skadade sig på träningen till semifinalen i fredags! Krossad axel och bruten rygg, du klarar det här guldkillen! Han kommer flygas hem med specialflyg men kan röra sig bra, så han blir nog helt återställd. Men mina tankar är hos dig Hebbe! <3

Några länkar till sidor som skrivit om tävlingen:

Freeride
Downdays
Newschoolers
Women Sport Report

Ha det bäst, pusshej!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Stort Stort Grattis Emma, Maria och Oscar och Heja Heja Sverige även framöver!

2011-03-05 @ 23:11:16
Postat av: Charlotte

Grattis Grattis Grattis Emma!! Shit va duktig du är :D

2011-03-05 @ 23:23:34
URL: http://lottiiis.blogg.se/
Postat av: sofia

Va roligt för dig att det går så bra!(:

Grattis :D

2011-03-05 @ 23:45:35
URL: http://damdadidoo.blogg.se/
Postat av: ANNA-maria Olsson

grattis till seger igen då får man vell säga!

2011-03-06 @ 12:02:24
Postat av: Farmor

Emma,jag förstår dig, hur svårt tror du inte det är för mig att fatta detta stora eventyr du är med om, men jag börjar förstå det mer och mer. Många lyckoönskningar och stort GRATTIS från oss båda

2011-03-06 @ 17:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Völkl.com 8848 Altitude Clothing Hestra Gloves Scott Sports Rm Reklam & Tryck Hovfjället Toppen i Värmland

RSS 2.0