Balibong

Hej!

 

Wowh, nu är jag tillbaka hemma i Sverige igen! Efter lite drygt 3 månader och 97 dagar på resande fot så har jag och Hebbe hittat hela vägen hem till Sverige igen. Känns sjukt kul och skönt att vara tillbaka, fast samtidigt har resan varit det galnaste och något av de roligaste jag har varit med om, så lite tråkigt att det var tvungen att ta slut. Är just nu i super-jetlag-form och går bara runt och ler åt att allt känns så hemma i min egen lilla bubbla :)

 

Vi landade på Arlanda 10:45 på torsdag och längtade efter hushållsost, mörkt bröd, mjölk!, falukorv och allt annat svenskt (började typ nästan bli lite abstinens!!). Pappa hade lite ärenden i sthlm och hämtade oss på Arlanda. Vi åkte förbi Säffle för att packa om Hebbes packning, åt sjukt gott dillkött och åkte sedan vidare mot Torsby. Var skönt att träffa familjen och hundarna igen men varade inte så länge då det i princip bara var att packa om, för morgonen därpå drog vi upp till Tandådalen och skidtestarhelgen!

 

Tiden på Bali hade vi det riktigt bra, och var mer där på ett seriöst surfingläger än på semester. Under 3 veckor så festade vi inte en enda gång, gick aldrig upp senare än klockan 7 och jag tror inte jag solade mer än två gånger på playan. Fast varför det låter så seriöst var nog för att vi surfade hela dagarna och däckade sedan på kvällarna för att vi var så totalt slutkörda och trötta. Vet inte om jag kan säga att jag riktigt lärde mig att surfa, men blev i vart fall betydligt bättre på att fånga och körde en hel del vågor på de tre veckorna som vi var där :)

 

Bilder ifrån Bali hade jag många och var taggad på att ladda upp ett fullspäckat Bali-album, för hade fått en del riktigt, riktigt bra bilder! Men… någonstans i Ubud nära ett aptempel så försvann min kamera. Ja ja tänkte jag, kameran har ändå servat mig bra under drygt ett år, så jag började ta kort med min mobil-kamera istället. Det var ju bara det att jag var så klantig att jag tappade bort mobilen OCKSÅ, för den försvann på flygplatsen i Bali… Så de bilder som jag nu har kvar, är de få som jag gick runt och tog med min GoPro, men lite får ni i alla fall se :) -så här kommer lite bilder:

 

 

Till mitt fb-album - Surfing Mania, Bali 2011

 

Nu har jag lite drygt en vecka på mig att landa i svenska vanor och tider igen, för ca den 6 december flyger jag iväg igen, och den här gången bär det till USA och Breckenridge! Super-stokad på att åka skidor där i år igen, och jag har boende där fram tills den 20:e februari :)

 

(Om ni missade att kolla in bilderna från min och Alexanders roadtrip/resa runtom NZ, så finner ni dem -här-!)

 

Nu ska jag gå och lägga mig i min egen säng och somna till en riktigt bra film

Ha det bäst, pusshej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Völkl.com 8848 Altitude Clothing Hestra Gloves Scott Sports Rm Reklam & Tryck Hovfjället Toppen i Värmland

RSS 2.0