Mount Cook

Thjupp!

För ett par dagar sedan så åkte jag, Hebbe och en fransk kille från vårat hostel (Sebstien) till Mount Cook på upptäktsfärd. Det var strålande sol och blå himmel ute och varför vi var hemma från backen var för att Hebbe hade lite ont i sin vrist och jag var fortfarande inte bra i mitt huvud. Det var ungefär en 3 timmars bilfärd för att ta sig dit, men det kändes mer som 1,5 - eftersom man var så upptagen med att kolla på naturen  hela vägen :)

Här kommer lite bilder ifrån dagen:

Vi tog en varndringsslinga till Kea Point som tog ca 30 minuter, och från där var utsikten "stunning"! :)

Berget i mitten som sticker upp är Mount Cook, 3754 meter över havet reser det sig :)

Min lunch var mackor och tonfisk, vilket jag numera även lever på i backen uppe i Snowpark varenda dag :) Tack till Sebastien som visade mig de här finurliga billiga burkarna!

Sjön var klarblå i dalen, och vår guidebok berättade att det berodde på glaciärerna i området.

Efter Kea Point så åkte vi mot Tasman Glacier. Här klättrar vi på en vandringsstig - naturen är rätt sjuk :)

Hebbe vid Tasman Glacier! Glaciären är NZ största och är 27 km lång. (Den där busken som är framför Hebbe är vass!! - vassare växt har jag aldrig mött...)

I sjön flöt det massvis med isberg, så nu kan jag stolt säga att jag sett äkta isberg :)

Naturen är underbart vacker, blir upptagen med att bara stå och titta flera gånger varje dag. Här fångade vi solnedgången när vi var på väg hem från glaciären :)

Bra dag med bra upplevelser! Och fler sånna dagar väntar :)
Imorgon Snowpark igen, hoppas det blir lika slaskigt och roligt som de var idag!

Ha det bäst, pusshej!

Kommentarer
Postat av: Gunnar Heden

Vilka härliga upplevelser du får, så långt borta!

2011-09-14 @ 10:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Völkl.com 8848 Altitude Clothing Hestra Gloves Scott Sports Rm Reklam & Tryck Hovfjället Toppen i Värmland

RSS 2.0